eko

love it or leave it!

Idag lyckades jag!

Kategori: Min vardag

Gjorde ett nytt försök att kliva upp tidigt idag. Klev upp 06.15. Åt frukost med min sambo och hade sedan bestämt mig för att inte gå och lägga mig igen. Danne åkte till jobbet och där står jag sedan i hallen, vad fan ska jag göra nu då? Var lite för trött för att ta mig an  något kreativt. Jag lägger mig i soffan och har tittat på nyhetsmorgon sedan dess. Muttrade lite för mig själv att det kanske var en dålig idé att kliva upp tidigt bara för att vara duktig.

Ringde sedan till MVC för att tacka ja till tiderna på föräldragruppen som jag blivit erbjuden. Efter 148 signaler så svarar en kvinna "Du har ringt till familjecentralens barnmorskemottagning". I tron om att det är en telefonsvarare så sitter jag tyst och inväntar nya instruktioner. Lika tyst är den sk telefonsvararen. Efter ett tag så säger jag, hallå? Ja, svarar kvinnan i andra änden luren. Vad fan, det är ju en levande människa som sitter där! Kvinnan skyndar sig att säga att ingen har tid att prata med mig och att jag ska ringa till sundsvall. Ja men jag ska ju bara bekräfta några tider, vad vet dom i sundsvall om det. Ja du får ringa dit och lämna ett meddelande. Jaha, men vet du då ringer jag sedan. Blir lite tjurig. Har dom inte kunnat satt mig i någon slags kö eller erbjudit mig att dom ringer upp mig när de får tid! Är det telefontid så är det. *sur*

Hur som helst. Fick ett sms igår från syrran, om att min nya blogg är rolig! Blev tvungen att gå in igen och läsa  vad jag hade skrivit. Skrattade glatt! Ja, jag är ju rolig tänkte jag. Att jag inte börjat med det här tidigare.

Nu ska jag klä mig i något snyggare än mysbrallan jag hasar runt i och försöka göra nån nytta idag.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha! Ja, du är ju asrolig! Varför har du förnekat oss detta fram tills nu! :-D

    2008-12-17 | 09:57:46
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: