eko

love it or leave it!

Less less less

Kategori: Min vardag

Okej jag erkänner! Jag är skit less nu! Ingen bebis som vill komma ut. Har inte gått över än men för mig så känns det som att jag redan gjort det för längesedan. Men imorn på den stora beräknade dagen så har jag tvingat Danne att följa med mig till Birsta så jag får lite annat att tänka på än att bara gå och må dåligt över att bebis inte vill komma ut idag heller.  Han ville inte att jag skulle åka dit själv så då får han ju så snällt följa med då. Han har nattvecka på taxin den här veckan men för säkerhets skull så har han anställt hela veckan. Kanske var dumt då jag tänker efter, vore det inte mera typiskt att bebbe vill komma ut om det absolut inte är så lämpligt just för tillfället?

När jag ringer till folk så har många slutat svara hallå eller med sitt namn, numera svarar de: Har du fött än? Ska sluta ringa till folk tror jag. =P Ja så nu vet ni det, jag är fortfarande väldigt gravid, vätskefylld och på dåligt humör.


Uträkning utgår från dagens datum: Mån 27 apr 2009.
Din graviditet startade Ons 23 jul 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 6 aug 2008 (ägglossningen).
Du är på dag 279 av 280. (99,6%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 5 fulla dagar (v39+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 28 apr 2009
Du har 1 dag kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

  • Linda Strindin säger:

    Hejsan!

    hälsade på du & gubben igår på coop, villken härlig kalaskula du fått nu.. ser att de är dax, hoppas de går bra å allt sånnt. kramkram Linda

    2009-04-28 | 17:40:02
  • Bloggägare säger:

    Tack tack Linda! Ja den är rätt stor magen nu och det har ju som sagt var sina förklaringar. Får se nu hur mycket jag måste gå över. Kram!

    2009-04-28 | 20:56:50
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/

Kommentera inlägget här: