eko

love it or leave it!

Dagbok

Kategori: Min vardag

Jag har insett att min blogg måste vara en av de tråkigaste som finns. Den är vit med svart text. Suck, inte konstigt att jag inte har så många läsare. Ok, jag erkänner! Jag vet inte hur man gör för att den ska se ut på nåt annat sätt. Har inte lagt ner nåt engagemang till att fixa den heller.

Imorgon ska jag klippa mig. Äntligen! Har inte klippt mig på 4 månader, ni kan ju bara gissa hur jag ser ut. Skulle jag lägga upp en bild på mig så kanske era skärmar skulle gå sönder eller nåt. Hade ju gärna velat slinga mig också men då blir jag nog borta för länge från lilleman så det får jag ta vid ett annat tillfälle. Danne jobbar iallafall kväll den här veckan så han blir hemma med Nemo då jag är borta.

Idag har jag suttit och läst min dagbok som jag skrev då jag var gravid. Började skriva den 25 augusti och var då i vecka 5+0. Jag saknar faktiskt mig gravidmage. Jag tycker att den var så fin. Plus att min graviditet var väldigt härlig, hade knappt några krämpor alls. Fast om man läser slutet på den dagboken så inser jag ju hur förbannat less jag var. Ska faktiskt bjuda er på dom 2 sista inläggen jag skrev innan jag födde Nemo dagen efter beräknat alltså den 29 april Varsågoda och ursäkta språket, den är ocensurerad.

090427 I dag kvar till bf. Kommer inte att föda då, det har jag insett nu. Hade jätte ont i magen inatt, molvärk. Tänkte faktiskt ett tag att det kanske var dags men i helvete heller. Danne jobbade natt så det hade varit lite små svårt om vi hade måstat åka men så blev ju inte fallet. Har snart krattat klart hela gården, nästan helt själv. Men inte fan sätter det igång någon förlossning för det. I lördags var jag på vårmässa i sundsvall. Tror att jag var den ända gravida där med 3 dagar kvar till beräknat. Började gråta mitt under mässan, vet inte riktigt varför. Var väl typ för att det kändes som att alla tittade på mig. På kvällen åkte jag hem till Jossan som har fått sin son. Hyfsat avundsjuk jag blev då. Han var så fin och nu har hon gått igenom sin förlossning. jag vill oxå det!


 Igår var det alltså det 26 och enligt senaste mensen så har det ju kunnat vara går då. Håller fan på att bli tokig. Gråter jätte ofta och har fötter som ballonger. Vill inte gå över! Igår var grannen över och presenterade sig, fick höra hennes förlossningsberättelser, det var rätt nice. Hon tyckte att jag såg så rörlig ut och var impad av att jag orkade hålla på ute i trädgården men vad fan ska jag göra om dagarna då?! Har just avslutat ett 1000 bitars pussel. Det tog typ 5-6 dagar sen var det klart. Är ju uppe jätte tidigt om mornarna så blir det lätt att jag lägger pussel.


090428 Status 0 dagar kvar. Dags att komma ut!!! Har varit i Birsta typ hela dagen idag. Har handlat jätte mycket grejer till trädgården. Sen var vi ute och donade i typ 3 timmar. Ingen bebis som ville komma ut idag. Men jag mår hyfsat bra ändå. Har haft jätte bra stöd från Danne hela dagen och det har varit kanon att hålla sig sysselsatt. Får väl se vad som händer inatt...

Den natten åkte vi till BB.  Om ni vill får ni lämna en kommentar.

Älskar min Nemo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: