eko

love it or leave it!

2009-12-31

Kategori: Min vardag

Så var det här året slut. Jag hade tänkt skriva en lista om saker som hänt under året men tiden har inte riktigt infunnit sig. Nåt nytt som har hänt det gånga året är ju att jag fått min älskade Nemo. Gjort nåt jag tidigare aldrig gjort? Fött barn. Bästa minnet? Då jag födde barn. Ja som ni ser så kretsar mitt liv runt Nemo så alla saker som skulle stå på den listan skulle ändå bara innehålla svar rörande Nemo. Så svaret är kort och gott. Livet har fått en mening sedan Nemo kom!

Kommer nog inte att ge nått nyårslöfte. Slutat snusa har jag redan gjort för snart 3 år sedan. Gått ner i vikt har jag gjort också. Allt är perfekt som det är. ;) Har ett löfte som jag kanske ska ge men det tänker jag inte skriva ut här om jag inte lyckas.

Snart bär det iväg till syrran, vi ska fira nyår där. Blir nog kalas trevligt tror jag! Ska äta chiliräkor till förrätt. Oxfile med whiskeygrönpepparsås och potatisgratäng till varmrätt och vitchokladmousse till efterrätt. Längtar! Har redan gjort såsen klar här hemma. Danne höll på ramla av stolen då jag flamberade den. Han var inte beredd. Haha! Var iväg på Coop tidigare och köpte alhoholfritt bubbel, hoppas det smakar bra för det var rätt dyrt. Nästan 50 spänn för den lilla flaskan. Jaja, det kostar att vara... nykter?

Danne var och vaccinerade sig igår. Han har varit rätt så dålig inatt med feber och grejer. Brukar ha lite svårt för han då han är sjuk för han blir så HIMLA sjuk (såklart han är ju karl). Men inatt så var det faktiskt ganska synd om honom. Men nu är han piggare igen.

Gott nytt år på er!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Tänk va gott för Nemo att läsa detta när han blir större!
    Jättefina rader..! <3

    2014-05-15 | 15:53:16

Kommentera inlägget här: