eko

love it or leave it!

Renovering

Kategori: Min vardag

Idag har jag hållit på och målat tråkiga lister hela dagen. Vi har tyvärr inte köpt väggfärgen ännu så jag kan inte måla väggen, vilket hade varit betydligt roligare än dessa tråkiga golvlister samt listerna till trappan som vi också håller på att renovera. Kämpade på som fan för att öpnna färgburken men utan framgång. Fick ringa hem Danne som kom för att hjälpa mig ur den knepiga situationen. När jag väl hade målat listerna ett varv så kom jag på att jag ju inte kunde stänga burken med risk för att inte få upp den igen. Så jag väntade snällt tills de första varvet hade torkat så målade jag genast det andra varvet innan färgen i burken torkade ihop (dom krävde att man målade några varv för att det skulle bli bra kan jag meddela). Och så har jag hållit på till och från hela dagen.

Till sist blev alla listerna klara och jag har nu så ont i ryggen att jag knappt kan röra mig. Skulle behöva en rullstol känns det som. Undrar om man kan beställa en sån på hemkörning? Kan man beställa hem en kebabrulle så måste man ju kunna beställa hem en rullstol. Ska nog prova ringa efter en sådan lite senare ikväll.

Efterlysning på renoveringskort har det kommit också. Självklart gör jag vad som helst för mina kära bloggläsare så här kommer de efterlängtade korten. Lägg märke till den aprikosfärgade strängen som fortfarande pryder väggen. Lägg även märke till den enormt snygga tapeten som blomstrar. Fundera ett tag på att låta den vara kvar....NOT!
Snyggt va? Nej det är inte klart än för er som tror det.

En del av alla lister som jag målat under dagen

Kommentarer

  • Sis säger:

    Det kommer att bli skitfint i barnrummet tror jag! Visst är det kul att hålla på? Men måla lister är inte så inspirerande, det håller jag med om.

    2009-01-10 | 15:32:53
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: