eko

love it or leave it!

Födelsedagsfest

Kategori: Min vardag

Kan börja med att berätta att vi ju lämnade bort Nemo för första gången i lördags. Det gick jätte bra! Han hade skrattat och varit skit go hela tiden och fått varit ute på promenad i vagnen med farmor och farfar. Tror att de slogs om vem som skulle dra vagnen. Haha! Hade skickat med honom mat så att han skulle ha om det behövdes och det gjorde det så då kunde ju vi vara borta lite extra länge eftesom han redan hade fått mat. Tror att de blev 3 timmar som vi var borta. Vi var på Hamnkrogen och åt. Trodde att det skulle vara jobbigare att lämna bort Nemo men jag kände mig nog rätt så trygg i det sällskapet som han befann sig i. Danne gick sedan ut på stadsfesten medans jag och Nemo snällt fick åka hem. Hur det hela slutade vill jag inte gå in på här.

Igår så fyllde Danne år och vi bjöd på middags buffe här hemma. Vi var 16 stycken och det var lite ont om sittplatser trots vårat rätt så stora hus. Jag stressade upp mig till max och försökte så gott jag kunde se till så att alla gästerna var nöjda och glada. Tror att det blev rätt så lyckat. Nemo sov sig igenom hela kalaset vilket var tråkigt för alla som ville träffa honom. Personligen så tyckte jag att det var rätt så skönt då jag hann med så mycket mer. Höjdpunkten var nog ändå min systerson Zeke, han sprang runt och charmade alla. Han är helt underbar den grabben!

Provsvaren har ännu inte kommit om min ledvärk och det blir bara sämre och sämre. Har satt sig i händer och handleder nu och när det är som värst så kan jag knappt öppna händerna. Lite knivigt då jag har Nemo att sköta om, men Danne har ju semester än så länge. Gruvar mig för hur de blir då han inte finns här och hjälper mig.

Imorn ska vi vaccinera Nemo. Gaaah, jag vill inte! Det kommer göra verkligen skära i mitt mammahjärta då dom sticker honom. Tur att han glömmer!  

Plikten kallar! hej hopp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: