eko

love it or leave it!

Städdag

Kategori: Min vardag

Idag är det den stora städardagen...igen. Imorn så är det dax för mammafika och den här gången är det jag som står för fika och lokal. Har städat som en tok med ett antal avbrott då min son är vaken förstås. Har tom gnuggat rent badkaret som var en smula dammigt, man vet aldrig, rätt som det är är det någon av mammorna som vill ta sig ett bad och då kommer jag att vara glad att jag har rengjort där minsann... ;) Jag är verkligen hopplös. Vem kommer egentligen bry sig att jag har stått och gjort ren ugnen tex? Jag behöver verkligen sänka kraven på mig själv ibland. Sen var det ju det här med fika ja. Jag ska nog bjuda på mackor istället för fikabröd, men då måsta jag ju baka bröd förstås... Det får bli imorn innan dom kommer, hoppas jag hinner med mig.

Danne har jobbat rätt så korta dagar den här veckan, det tackar vi för! Nästa vecka är det tänkt att han ska ha semester, vi får väl se hur det blir med det. Har inte alltför höga förväntningar. Ringer dom och vill att han ska jobba så säger han nog ogärna nej.

Planen är även att vi ska åka en sväng till Birsta idag men Nemo har sovit en bra stund nu och vi vill ju ogärna väcka honom bara för att åka dit, så vi får vackert vänta tills han är redo.

Dopet är bokat och igår beställde jag inbjudningskorten. Jätte fina kort har jag fixat! Men så kom jag på igår kväll att jag glömt att skriva vart dopet ska äga rum!! Klantskalle! Så nu får jag sitta och skriva dit det för hand, kommer inte att bli så snyggt. Men jag försöker att intala mig själv att det är lite charmigt eller nåt. Errare human est. Sis, stavas det så?

Herrå!

Kommentarer

  • Sis säger:

    ... humanum est... Annars var det huvudet på spiken! Jag tycker det är störthärligt att du missade skriva var det ska döpas nånstans. Nu kan du ju istället göra kluriga skattkartor som varje gäst får hemskickad dagen innan dopet. Mycket mer intressant! ;-)

    2009-07-15 | 16:20:54
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Mallanmamma säger:

    Haha gillar Anjas ide hahaha xD

    2009-07-15 | 21:05:12
    Bloggadress: http://mallanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: