eko

love it or leave it!

The day from hell

Kategori: Min vardag

Idag är jag verkligen inte på topp. Amningsproblemet har blivit värre. Men jag kämpar på. Får ha lite olika metoder för att han ska ta bröstet men jag lyckas alltid till sist att "lura" honom. Men oj vad han blir ledsen då det blir så här. Märker verkligen hur hungrig han är, men det är något som är galet så han vill inte amma. Suck!

Danne har börjat köra lastbil för några veckor sedan och sedam dess ser jag knappt skymten av honom. Han åker 6 på morgonen och kommer hem strax före 16.30 på kvällen. Ibland åker han tillbaka för att även jobba kväll. Sedan på kvällen är det gym, betala löner, bokföring, möten, garaget you name it! Han har verkligen alltid något att göra. Nu är han hemma några timmar för att åka tillbaka och jobba några timmar ikväll igen, hur länge vet han inte. Kul, lätt att planera nåt då... Han säger att han jobbar så här mycket nu så att han kan vara ledig sen... I två hela veckor, jippi! *sense the irony*

Han hade förstås en massa ärenden att utföra nu när han kom hem så han tog med sig Nemo när han åkte. Jag var på gränsen till totalt sammanbrott då den här dagen har bestått av mycket skirk och gråt. Danne vågade nog inte ens fråga om det var okej att han åkte iväg utan tog med sig Nemo så att jag skulle få lite egen tid. Han sa att jag skulle passa på att vila eller ta en promenad eller nåt. Jag prioriterade att duscha. Sedan fick jag panik, det fanns så mycket jag ville göra att jag blev helt snurrig så nu sitter jag här och får ingenting gjort istället. Typiskt mig.

Igår kväll så gick Danne och la sig redan strax innan 21.00. Passade på att lägga Nemo då med eftersom han knappt sovit någonting på hela kvällen. Han somnade som en stock och jag såg fram emot en härlig tvkväll med fika och mys bara för mig själv. Hann titta på en film som gick på tv i 15 minuter då hör jag innifrån sovrummet hur Nemo vaknat. Tror ni Danne vaknade? Näe, just de. Jag fick springa in ungefär 25 gånger och ge Nemo nappen och trösta honom så han somnade om. Till sist så gav jag upp, jag slängde mina flingor och mjölk som jag hällt upp då de mera såg ut som gröt eftersom flingorna hade hunnit bli alldels mjuka, stängde av tvn och la mig i sängen. Då blev Nemo lugn och somnade. Men vid det laget var filmen nästan slut. Själv blev jag liggandes klarvaken i flera timmar och tyckte lite synd om mig själv. Jag hoppas verkligen att amningen rättar till sig snart för det är nog det jobbigaste av allting just nu.

Aja, trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: