eko

love it or leave it!

Hello!

Kategori: Min vardag

Igår var ingen trevlig dag. Jag mådde jätte illa hela dagen och var sängliggandes. Hade Nemo bredvid mig i sängen. Bytte tom blöja på honom där då jag var för svag och ynklig för att ta mig ur sängen. Till slut så insåg jag att situationen var ohållbar allra främst för Nemos skull så jag ringde runt till de som kunde tänkas hjälpa mig och fick till slut napp hos mormor. Hon kom och hämtade både mig och Nemo så att jag fick hjälp med blöjbyten och sånt. Skönt! Var helt utom mig ett tag. Danne som egentligen skulle ha semester jobbade ju förstås men även han insåg att det kanske skulle kunna vara skäl nog för honom att avbryta arbetspasset för att åka hem till oss. Men det kom han inte på förrens mormor var på väg att hämta oss.... Jag avböjde hans erbjudande om att komma hem. Men han tog ledigt idag iallafall om jag inte skulle må bättre, vilket jag gör. Men nu har iallafall hans semester börjat. Med ett kort avbrott på torsdag då han ska köra taxi.

Denna dag har varit desto trevligare. Har haft besök av storasyster och hennes son. Vi åkte ut till pappa och hälsade på och blev bjuden på både fika och middag. Kalas gott var det! Dessutom så plundrade vi deras jordgubbsland så nu har jag massvis med jordgubbar att smaska på.

Helgen som var så var vi på dop. Nemo skötte sig exemplariskt och satt tyst i min famn hela dopet. Hans pappa hade åkt iväg med sin svåger för att köpa en motorcyckel och hann dessvärre inte i tid tillbaka till dopet utan kom insmygandes mitt i.

På kvällen så skulle vi ut och äta. Visserligen så var det bara på en pizzeria men man blir nog nervös över hur lång tid det ska ta innan Nemo blir less på att sitta och titta på oss då vi äter och börja skrika och kinka. Vi hann sätta och beställa sen var cirkusen igång. Fick sitt och gunga med honom i knäet för att hålla honom lugn. Full och fullare hade hittat till pizzerian med och satt och skrek och bråkade med varandra. Men de blev snabbt så ovän med varandra att de pep därifrån bägge två. Perfekt! Precis då maten kom så tyckte Nemo att det var dags för en nya blöja och varför inte lite rena kläder med när vi ändå håller på. Jag rusade iväg med Nemo för att snabbt byta på honom innan min mat var helt kallt. Danne slängde i sig maten så gott han kunde för att avlasta mig då jag bytt klart. Tyvärr han maten bli rätt så kall och Danne hann väl aldrig ens fatta vad han åt innan han kastat i sig maten. Men stämningen trevlig ändå. Efter maten så åkte vi ut i Bonnevillen en stund. Nemo stensomnade så fort Danne la i driven och sov sen resten av kvällen.

Nu har jag inte tid att sitta här något mer. Hej hopp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: