eko

love it or leave it!

Jo men hej!

Kategori: Min vardag

Sitter här och skriver vid Daniels dator. Min är inlämnad på datasjukhus då den betedde sig mycket underligt. Tur att vi har två datorer. Dessvärre är den här datorn lite opålitlig och redan stängt av sig själv en gång. Den skulle behöva åka till en datakyrkogård, den är bortom all räddning.

Idag har vi hälsat på Nemos morfar med familj. Det var mycket trevligt. När vi kom hem så skulle Danne låsa upp dörren med min nyckelknippa som han då råkade tappa ner på bron. Försiktigt sa jag, den kan ju åka mellan brädorna och ner under bron! Då blev han naturligtvis tvungen att kolla om den verkligen kunde åka emellan och vad händer då han provar? Jo han tappar nyckeln rakt ner under bron. Bra! Jag var den enda som hade med mig nyckel. Hur ska vi nu komma in.? Danne fick springa över till grannen och låna nån lång pinne med en gripklo på. Slutet gott allting gott.

Igår lekte jag rörmokare, jag rengjorde vattenlåset under handfatet på toan. Har bara en sak att säga om det, blä! Men nu rinner vattnet undan som det ska.

Danne är ute i garaget och grejar med min bil. Han har slipat bort lite rost och har lackat så nu blir den nog jätte fin. Han ska även lägga på sommardäcken på den. Haha, var ett tag sen jag körde den tror jag. ;) Har verkligen längtat efter att få glänsa o solen med mina 18 tummare. =D

Nu ska jag ta reda på lite tvätt. Hej hopp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: