eko

love it or leave it!

Suck

Kategori: Min vardag

Här kommer ett lite sorgset inlägg från mig. Till att börja med så har min gammelmormor gått bort. Hon blev 97 år gammal. Är inte många som kan säga att de är fem generationer men vi var det. Tyvärr har inte detta förevigats på kort. Alltså ett kort där alla generationer står tillsammans. Syrrans barn var den femte generationen och även mitt barn skulle ju tillhöra den skaran. Tyvärr fick aldrig min gammelmormor träffa mitt barn vilket jag tycker är hemskt tråkigt. Hon hade gissat på att det skulle bli en pojke så vi får väl se om hon hade rätt. Jag och syrran lekte mycket hemma hos "momma" när vi var små och jag kommer ihåg att syrran och momma brukade säga att då de var döda och uppe i himmelen så skulle de sitta på varsitt moln och vinka till varandra. Så momma sitter väl på ett moln och väntar nu då även om den väntan förhoppningsvis blir lång. Du finns i våra hjärtan!

En annan sak som hänt är att vi ju kastrerat Doris. Och jag känner inte längre igen henne. Nu har det visserligen bara gått 2 dagar sen ingreppet men hon verkar väldigt nedstämd. Hon sover mest hela tiden och då hon är vaken så drar hon sig undan från oss. Hon kommer inte när vi ropar och hon vistas knappt i samma rum som oss, något som tidigare sällan inträffade. Om det här är den "nya Doris" då kan jag säga att jag ångrar mig bittert att vi genomförde detta. Känns som att vi har svikit henne fastän vi gjorde det av välmening. Snälla Doris kom tillbaka, jag saknar dig!

Idag har jag planterat om blommor här hemma. Vill inte ha det jobbet hängades över mig när det börjar närma sig förlossningsdatumet. Är långt ifrån klar då jag har en hel del blommor. Allt detta planterande har tyvärr resulterat i en väldigt ond rygg. 

På fredag så ska jag jobba vilket jag inte gjort på ett tag. Är lite nervöst faktiskt. Hoppas det går bra! 

Kommentarer

  • Sis säger:

    Corvette blev också så där förändrad efter att vi kastrerat henne. Jag tänkte precis samma sak - nej, har vi förstört henne nu?! Men så fort kroppsstrumpan kom av så blev hon sitt gamla jag igen, och nu är hon faktiskt ännu keligare än hon var innan. Kram kram.

    2009-03-04 | 20:58:54
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Carro säger:

    jag beklagar! =( livet är bra orättvist!

    2009-03-04 | 22:07:24
    Bloggadress: http://rockit.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Fy vad tråkigt! Jag beklagar verkligen. Kramar

    2009-03-05 | 20:51:13
  • Bloggägare säger:

    Tack för era kommentarer!

    2009-03-05 | 22:49:32
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/
  • Terese säger:

    Kramar om och beklagar sorgen!



    Men nu börjar jag känna pressen på mig att börja med mina blommor oxå. Usch! Jag som tänkte stå med huvudet i sanden( eller jorden?) ett tag till. Men orkar du som är höggravid så har jag nog inga ursäkter kvar va?!



    KRAM från en gammal (INTE i ålder utan för längesen) granne!



    // Terese

    2009-03-06 | 21:59:39
    Bloggadress: http://doftranka.blogspot.com

Kommentera inlägget här: