eko

love it or leave it!

Hur var det här då?

Kategori: Min vardag

Mötet hos farbror doktor gick bättre den här gången. Han var förstås lika arrogant som sist och satte sig hux flux och pratade i telefon när jag sitter där i bara underkläderna. Han gjorde sig ingen brådska att lägga på heller. Alltså brukar man inte trycka sig upptagen då man har en patient?! Jag var iallafall bättre förberedd på hans beteende så nu kunde jag kontrollera mig bättre. Hade ont i en handled inatt och det kunde läkaren se. Kändes lite bra att ha något att visa upp den här gången. Han frågade förstås varför jag inte slutat amma. Jag förklarade att min son har problem med magen så att det kommer att ta tid att sluta amma för att han ska vänja sig vid annan mat. Läkaren sa då att jag ska sluta dricka mjölk så kommer det att ordna till sig.... Eeeeee okej?! Tur att du verkar vara en sådan expert på barn och människor överhuvudtaget! Tänk att jag inte har fått det där tipset förut. Nu kommer ju allt bli bra med Nemos mage. Men jag förstår inte varför han tipsar mig om det då han tycker att jag ska sluta amma helt.

Hur som helst så sa jag ifrån en cellgiftsbehandling tillsvidare och kommer att observeras en gång i halvåret för att se så att sjukdomen håller sig i shack. Hade samma mängd antikroppar som sist så det var ju bra att mängden inte ökat. Men dessa antikroppar tyder ju tydligen på en ledgångsreumatism så jag måste vara vaksam och höra av mig om symtomen blir värre. Återigen frågade han mig varför jag hamnat i Sundvall och inte i Härnösand. Ja sa att jag inte visste och att det vore mycket lättare för mig att gå i Härnösand, och vips så hade jag bytt läkare på ett diskret sätt. Skönt att slippa träffa den där tomten nåt mer.

Efter läkarbesöket åkte vi till Birsta. Jag passade på att klippa barret som inte mött en sax på 3 månader. Tror att jag blev ett kilo lättare efter klippningen. Sedan gjorde vi inte så mycket mer. Kikade på lite hyllor, åt lunch och for hem. Vi köpte ingenting. Ändå är jag 800 kronor fattigare. 300 hos läkaren, 400 klippning och lunchen. Tur jag ska jobba lite nu så jag får in lite kulor. Man blir inte rik av att vara mammaledig.

Fick ett tips av en nytillkommen läsare (välkommen!) att jag borde kolla upp Nemos mage för det kanske är svamp i tarmarna. Huga tänk om det är så. Stackars liten. Ska nog ta upp det med BVC får höra vad dom säger.

Danne jobbar ikväll och för mig står städning på schemat. Men först en kopp Java.


Kommentarer

  • Hanna säger:

    VILKET JÄKLA STOLPSKOTT!!! :-( Läkaren alltså!

    2014-04-26 | 01:31:40

Kommentera inlägget här: