eko

love it or leave it!

I wonder why, I wonder how.

Kategori: Min vardag

Idag är jag ledig. Helt plötsligt känns det lyxigt. Ska betala räkningar, det känns inte fullt lika lyxigt. Det jag jobbar nu får jag ju inte ut förrens i december. Så det här blir ännu en månad som jag nog får sno lite av sparpengarna. Snålar med föräldradagarna så att dom ska räcka länge. Önskar att jag kunde vinna en massa pengar. Fast för att vinna så måsta man ju spela och det är jag för snål för. Haha! Tror inte att jag skulle kunna bli spelberoende för jag spelar så otroligt sällan. Kommer ihåg då jag jobbade inom restaurang då brukade jag ibland spela på spelautomaterna. Var knappt så jag spelade bort en tjuga. Brukade använda en del av drickspengarna och hade det varit dåligt med dricks så spelade jag så klart inte alls. Aja, skit samma. Ointressant är det!

Natten var ingen kul som vanligt. Tror att Nemo var vaken 4 timmar i streck inatt. Känner mig helt död idag. Men nu när jag bara är hemma så gör ju inte det så mycket. Vet inte om det är vårat fel att han vaknar på det där sättet. Är det vi som har svaga rutiner, är han otrygg, har han ont? Tänk om han kunde tala om för oss vad som är fel. Känner mig misslyckad och otillräcklig som förälder.

Ska ta en promenad med barnvagnen idag. Har verkligen saknat att kunna gå ut och gå när jag vill. Ska ta vara bättre på mina dagar hemma med Nemo. Han är bara liten en gång och nu missar jag ju så många dagar med honom. Trodde aldrig att jag skulle börja jobba igen så här snart efter hans födelse.

Vill åka till Birsta någon dag med. Vill ju börja kika på julklappar. Ska inte köpa så mycket julklappar i år. Det blir barnen som får. Är ju ändå roligast att köpa till dom. Tror inte att jag ska köpa nåt till Danne heller. Vi brukar inte göra det. Istället brukar vi sätta in en extra summa pengar på vårat gemensamma konto. Fast det är ju lite trist då jag tänker efter.

Nu är det lunch som gäller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: