eko

love it or leave it!

O aj aj aj aj buff!

Kategori: Min vardag

Nemo vaknade i vanlig ordning efter 40 minuter igår. Han kunde inte somna om. Han var skit förbannad för att jag inte buffade (tror att det var därför iallafall). Han var så arg och jag kände mig verkligen hemsk! Kändes som att jag hade honom på avgiftning! Försökte trösta honom i sängen men då det inte lyckades så fick jag lyfta upp honom och bära, och bära, och bära ja ni fattar... Han somnade till sist i våran säng medans jag låg bredvid och strök honom över huvudet. Han vaknade sedan 1.24 så var hela karusellen igång igen. Danne den stackars skulle upp klockan 5 så jag sa att han gärna fick gå och lägga sig någon annanstans så att han fick sova men han stannade kvar och hjälpte mig tills han somnade fast Nemo skrek. Fattar inte hur han kan sova då.

Idag ska jag dammtorka lite på övervåningen. Dammsuga och skurade igår men hann inte med att torka av hyllor och sånt. Ska försöka julpynta och leta fram adventsljusstakar och sånt. Jag gör en lightversion av julpyntet, jag byter tex inte ut gardiner och bara vissa dukar. Vet inte om det beror på att jag är lat eller att jag helt enkelt inte har några julgardiner. Förmodligen en kombination.

Nu har jag inte tid att sitta här längre. Städning it is!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: