eko

love it or leave it!

Andra vaccineringen

Kategori: Min vardag

Idag har vi varit och vaccinerat Nemo. Det gick bättre den här gången än förra då han verkligen gallskrek ett hjärtskärande skrik. Visst grät han nu med men inte alls lika mycket och inte lika länge. Min lilla kämpe! Han är nu 68 cm lång, väger hrm.. 9130 och hattmåttet var 43 cm. De sa även att jag skulle fortsätta lite försiktigt med gröten på kvällarna och att det nog snart ska rätta till sig med magen hans. Fick hem nåt häfte som vi ska fylla i för vi är med i något projekt som heter PRIMROSE och det handlar om typ kost och motionsvanor hos barn tror jag. Fick med ett måttband så vi ska mäta våra egna midjor och ange längd och vikt och sånt på oss själva. Hehe, det kan ju bli intressant.

För övrigt så försöker jag dra ner på Nemos nattamning. Han vaknar så himla ofta på nätterna så det har blivit att jag ger honom bröstet bara för att få honom att somna om. Jag orkar inte vara vaken så mycket på nätterna längre! Börjar nästan misstänka att han vaknar av rena vanan och inte av att han är hungrig. Han äter var tredje timme på natten och ibland blir det mer sällan än så på dagen. Har som lixom hamnat i en ond cirkel där han äter mer på natten än dagen. Första natten jag provade att dra in på amningen så gick det ganska bra. Jag lät honom sova i vagnen den natten för han somnar om så himla bra om man drar vagnen fram och tillbaka. Den natten gick det 6 timmar utan att han åt. Den andra natten var det värre. Då var han helt vansinnig efter 4 timmar och det tog 1,5 timme bara att få honom att somna om, efter amningen. Inatt har han varit vaken mycket med. Men det gick trots allt 6 timmar mellan sista målet på kvällen och första på natten så det var ju godkänt. Synd bara att han inte gick att söva om efter maten, även denna gång tog det 1,5 timme. Fasen det här är ju nästan värre än att amma var tredje timme. Då kan man ju iallafall småslumra medans han äter. Vill inte sluta amma helt på nätterna men en gång per natt tycker jag är helt rimligt för en bebis på 5½ månad.

Tackkorten för dopet är utskickade och har nåt sina adresser. Skönt att få det ur världen! Skämdes nästan en smula för att det tagit sådan tid att få iväg dem.

Nemo i dopklänning

Såg tredje filmen ur Johan Falk serien igår. Shit vad bra dom filmerna är alltså! Rekomenderas starkt!

Chefen ringde från jobbet i fredags. Frågade om jag fanns tillgänglig att jobba några dagar i november. Känns kul men lite pirrigt, var ju så längesedan. Och fastän jag tycker så mycket om att jobba så har jag börjat bli lite bekväm i rollen som hemmafru. Ska jag börja gruva mig för att gå tillbaka till jobbet redan? Eller gå tillbaka föresten jag är ju bara vikarie så vad går jag egentligen tillbaka till. Arbetslös med jobb vid behov. Suck!
Hoppas iallafall att Nemo har accepterat att äta ur flaska då.

Var alldeles som att det var något mer jag tänkte skriva om men det flög ur lillskallen min. Återkommer kanske om jag kommer på det. Fast jag kommer nog att ha fullt upp det kommande dygnet. Nemo kommer kanske att reagera på vaccinet och då finns det inge tid att sitta här.

Puss och kram!

Kommentarer

  • Nikko säger:

    Bra att det gick bra med sprutan :)

    Tack för tack-kortet.

    Vi får tacka för uppmärksamheten vid sallys dop här. Tack.. VI har inte hunnit med tack.kort. PINSAMT!

    2009-10-12 | 20:07:43
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: