eko

love it or leave it!

Askorbinsyra

Kategori: Min vardag

Har ju tidigare skrivit om att jag försöker få Nemo att nattamma mindre. Är ju inte alltför längesedan som han fick börja sova i sin egen säng på nätterna och sen han började med det så äter han även mindre på nätterna. Antar att det beror på att han inte känner lukten av mat hela tiden då han inte ligger bredvid mig.

Natten som var så vaknade jag klockan 4 och insåg att han inte hade ätit en enda gång sedan gröten på kvällen vid 19.00-tiden. Han hade ju vaknat några gånger så jag hade varit och stoppat om honom men han somnade om på en gång så det var aldrig aktuellt med att amma. Var så sprängfylld med mjölk då jag vaknade att det gjorde riktigt ont! Jag lyfte över den sovande pojken till min säng så att han fick amma. Men brösten var så sprängfylld att han blev mätt av bara det ena och somnade om lika snabbt. Blev tvungen att gå upp och pumpa ur det andra.

Tänk så fort det kan vända. Jag har ju absolut inget emot att nattamma iallafall en gång. Men om inte jag hade väckt honom så kanske han hade sovit hela natten. Är nästan så jag hoppas att han vaknar av sig själv inatt och vill äta. Är ju rätt så obekvämt att vara sprängfylld. Haha, fasen vad jag gnäller. Verkar som att jag aldrig är nöjd.

Nemos förkylning tycks aldrig ge med sig. Han har varit täppt i näsan så länge att jag har glömt hur det är då han inte är täppt. Funderar på om jag ska börja ge han mera frukt så att han får i sig c-vitamin. Det ska väl vara bra mot förkylning och sånt. Brukar ge honom katrinplommonpuré och aprikospuré men han kanske behöver mer än så. De frukter jag har hemma är fulla med c-vitamin nämligen apelsin och kiwi men jag får för mig att man inte ska ge sånt till så små barn...?

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Ossians förkylning/nästäppa vill inte heller ge med sig. Försökte också boosta honom med c-vitamin o körde med kiwi. Också lite nervis att det ska vara allergiframkallande, men det gick bra. Har inte märkt nåt än iaf. ;) Idag gjorde jag mangopuré i mixern, blev rätt bra faktiskt.

    2009-10-28 | 22:20:06
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: