eko

love it or leave it!

Its just one of those days...

Kategori: Min vardag

When you don´t wanna wake up!

Barnet vaknade 7 och tyckte att det var en fin idé att kliva upp då. Det tyckte inte modern efter den hemska natt som vi genomlevt tilsammans. Insåg rätt snabbt att jag inte har någon talan i frågan och släpade mig och en helt underbart glad pojke ur sängen.

Efter inte alltför länge så blir Nemo trött igen. Jag baxade på både honom och mig varma kläder och knölade ner honom i vagnen. Ut i den friska morgonluften på en liten promenad. Nemo somnar efter ca 10 minuter och jag går en extra sväng bara för att. Då vi kommer tillbaka till huset så ställer jag ifrån mig vagnen på bron. Man kan göra så nu och han fortsätter sova fastän vagnen inte rullar. Ett tag iallafall. Går in och hämtar barnvakten som jag lägger bredvid honom. Tar sedan av mig ytterkläderna, drar en djup suck och hinner precis tänka "Nu ska jag dricka en kopp kaffe och läsa tidningen i lugn och ro." Tittar ut genom fönstret och ser till min fasa två lastbilar som är på väg att svänga in på gatan där vi bor! Springer fram till fönstret för att se hur Nemo reagerar på ljudet Hoppas, hoppas att han inte vaknar! Tur att jag är optimist! Ser dom två blå spärras upp. Går ut och gör ett lönlöst försök att vagna honom till söms igen. Är ju nästan skrattretande att jag ens försökte. Tar in vagnen med en unge som är skitförbannad över det plötsliga uppvaknandet. Fort av med kläderna och in till hans säng där jag sätter igång att buffa och skuffa och allt möjligt för att få den stackars trötta och arga pojken att somna om. Det är inte bara svårt utan nästintill omöjligt. Till sist får jag honom att lugna ner sig och han går in i nåt som ska föreställa sömn. Får gå in till honom ungefär var tredje minut och buffa lite till för att han vaknat igen. Min Cornish rex katt hjälper till att väcka honom genom att gå och jama för att hon vill ut. Hon tror att det är sommar bara för att solen lyser. Glöm det Doris, du är en innekatt!

Tur för Danne att han inte är hemma annars hade det blivit hans fel att Nemo vaknade av lastbilen eftersom det var han som propsade mest på att vi skulle bo inne i stan. Måste ju ha nån att skylla på. Hehe! Visst trivs jag att bo inne i stan men idag vore det inte helt fel att bo ute i skogen utan minsta ljud från bilar och dylikt.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha! Skrämmande likt mina egna inlägg från den tiden då Zeke var lika gammal.

    2009-10-14 | 14:01:29
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Ejkej säger:

    Mhm, men det är inte alltid peaches att bo på landet heller ska du veta. ;) Nu bor ju vi iofs rätt nära vägen, menmen...och har en hund som skäller....hehe. Men Ossian vaknar sällan av dom ljuden så antar att dom vänjer sig.

    2009-10-14 | 23:09:51
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: