eko

love it or leave it!

Nemo 6 månader!

Kategori: Min vardag

Hela morgonen har gått åt till att planera och fixa till Nemo och Daniel som ska vara ensam 5 timmar idag då jag jobbar. Inser först nu vad mycket rutiner och grejer som jag och Nemo har för oss om dagarna. Danne har åkt för att serva taxin och kommer förmodligen inte hem innan jag börjar jobba så då skulle Nemos farfar komma hit och passa honom den stunden. Så det blir till att gå igenom alla saker med honom också då han kommer. Bara en sådan sak som att Nemo ALLTID vaknar efter 30-40 minuter vilken lur han än sover. Han kan verka pigg då man kommer till sängen. Men tar upp honom så har man gjort bort sig big time! För han är fortfarande trött och behöver lite hjälp med att somna om. Vet inte varför det är så, för mig är det så självklart eftersom jag är så van vid det här men det är ju inte så lätt för någon annan att veta som aldrig lagt Nemo.

Har dessutom lagt fram alla ytterkläder som han brukar ha då man går ut i vagnen. Är ju ett kontrollfreak och jag känner att jag måste ha haft en bra överlämning innan jag åker från hemmet.

På köksbänken står alla saker till gröten som Nemo ska äta till lunch med en beskrivning på hur man gör. Det är inte svårt men då jag drog det för Danne så sa han att det där kommer jag att ha glömt. Kände då att jag ville skriva en fullständig redogörelse för hur man blandar lite vatten och pulver...

Nu kanske ni tänker men spänn av för fan det är ju bara några timmar. Och ja visst är det så, men för mig kommer det att vara flera timmar av vånda och oro om jag inte får ha engagerat mig så mycket innan. Och det blir ju inte så bra då jag ska jobba för då kan jag ju inte koncentrera mig på jobbet.

Det kommer att gå bra, det vet jag. Kommer nog att vara värre för mig. Men det ska bli kul att känna på hur det är att sakna Nemo, är ju inte ofta jag får den chansen.


Grattis Nemo på 6 månaders dagen!!
Nemo 6 månader

Kommentarer

  • Sis säger:

    Herregud! Det ser ut som en bild av Daniel! Kan två människor bli mer lika?

    2009-10-29 | 18:21:35
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: