eko

love it or leave it!

Rubrik

Kategori: Min vardag

Nemo fick feber igår. Fick ge honom Alvedon på kvällen och då blev han något mindre gnällig. Det var så synd om honom. På natten var han lika kinkig igen och då jag tog tempen på honom så märkte jag att han fått feber igen. Gav han ännu en dos med Alvedon sedan sänkte sig friden. Danne frågade mig hur mycket jag hade ammat Nemo inatt. Ja, han vaknade halv 12 sa jag. Jaha, ammade du honom då? Eee, jag minns inte! Snacka om att man är yr och trött på natten. Tror att jag körde med fri amning hela natten faktiskt eftersom Nemo var dålig men jag har ingen aning... Nästan lite skrämmande!

Var hem till Jossan idag. Hon bjöd på sjukt god kladdkaka som smakade "jagvillhamer!" A-K och Ossian var där också och vi surrade på som vanligt. Efter nån timme så ville lilleman sova och jag ansåg det vara bäst att bege mig hemöver så han fick sova i vagnen. Han somnade på en gång då jag började gå hemåt.

Fick prova Jossans... eller ja Jontes nappflaska för att se om Nemo tog den bättre. Och vet ni, det gjorde han! Ja, kanske inte helt perfekt men helt klart bättre än dom jag har. Begav mig genast till Coop för att köpa mig en egen. Har låtit han dricka lite ur den ikväll och med lite tålamod så kommer det kanske att lösa sig till sist. 

Sitter och håller på pilla ihop en liten present till Danne. Och eftersom han aldrig läser min blogg så kan jag ju berätta vad det är här. Det är en fotobok med bilder och text som man lägger till själv. Det är med hård pärm så den ser ut som vilken bok som helst. Det är http://www.fujidirekt.se/ som har dom. Det tar ju rätt mycket tid men den kommer att bli så bra då jag är klar! Danne lär ju undra varför jag spenderar all min "lediga" tid framför datorn men det kommer han förstå då jag är klar.

Nu ska jag forstätta med boken ett tag till innan det blir tv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: