eko

love it or leave it!

Update

Kategori: Min vardag

Innan jag blev mamma så hade jag en skev uppfattning av att sova dåligt. Trodde att om jag bara sovit några timmar i streck så var det en dålig natt. Fast jag kunde ju alltid ta igen det natten efter. Nemo tycks vara inne i en period så han sover extremt dåligt och vaknar ofta. Får jag sova 2 timmar i streck så är det lyx! Börjar fundera på om han kanske inte är mätt. Kanske är dax att börja introducera gröt till honom snart.

Igår var vi och firade min kompis som fyllde 28. Det var väldans trevligt. På väg in till stan igen så plockade jag upp min lillasyster som följde med mig ut och plockade trattkantareller. Hittade en hel del men tyvärr så hade många börjat torka ihop plus att någon klumpfot verkade ha gått där innan och klivit på jätte många. Aja, får nog ihop till en trattkatarellsoppa iallafall.

Lördagen spenderades hos syster och Zeke. Det var som vanligt mycket trevligt och hon bjöd på både fika och middag av världsklass. Har kunnat äta ihjäl mig.

Igår såg vi på en jätte bra film. Johan Falk, grupen för särskilda insatser. Tror att den hette så. Den var så spännande att jag nästan mådde illa. Skit bra var den! Danne föreslog att vi skulle se på Kommisarien och havet som gick på tv samtidigt men jag avböjde. Sämre skit får man leta efter! Är det nån som sett det?? Halva gänget skådespelare är inhyrda tyska b-skådisar så filmen är dubbad!! Man skrattar ju halvt ihjäl sig! Josef Hillman i Beckfilmerna är bättre dubbad än det här. Till och med Prussiluskan i Pippi (Pippi medverkar förövrigt i serien fast som vuxen då) och Krösamaja i Emil hade gjort det bättre. Dom är väl också dubbad om jag inte misstar mig. Tummen ner Kommisarien och havet!

Idag blir det inte mycket gjort. Jag är väldigt trött så jag tror inte ens att jag orkar dammsuga idag. Hehe! Ska nog glida runt i mysbrallor, osminkad och med håret spretandes åt alla håll hela dagen. Så ni som hade tänkt komma och hälsa på mig idag kanske vill tänka om. Men skulle någon komma hit så skulle jag kunna tänka mig att borsta tänderna iallfall. Lite gästvänlig är jag allt.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Förlåt att jag är usel på att kommentera, jag läser och sen glömmer jag/hinner inte kommenetra. Trevligt att prata med dig idag iaf! Känns bra att du vet hur läget är i det Erikssonska residenset för tillfället. Apropå den där jävla läkaren så tycker jag du ska vaska fram den gamla hårda Emma och ge honom vad han tål med basebollträ och taggtråd i lämplig anal kombination. Puss & Kram

    2009-09-29 | 20:07:05
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com

Kommentera inlägget här: