eko

love it or leave it!

Hjälp!

Kategori: Min vardag

Så nu är det officiellt, jag är årets sämsta mamma. Jag vet uppenbarligen inte ens hur jag ska få mitt eget barn att sova. Jag tar det från början.

Skulle gå ut på en promenad på förmiddagen med den nya vagnen som vi har lånat, Nemo vill ju som bekant inte ligga i liggvagnen längre. Det var precis då det var dax för Nemos förmiddagslur så det skulle bli perfekt tänkte jag. Vi var ute och gick i 90 minuter och av den tiden så sov Nemo bara 45 minuter vílket är alldeles för lite. Han var vaken då vi kom hem så jag tänkte att jag kanske skulle kunna slänga i mig lunch innan jag gjorde det enorma jobbet som det faktiskt är att lägga honom. Började slänga ihop lunchen och den lille mannen blev rätt så grinig. Avbröt matlagningen och tänkte att han är ju så trött att han kanske somnar rätt snabbt ändå. Klockan var då 12.05. Han somnade 14.38.... Jag har alltså hållit på i 2½ timme. Av den tiden har han väl skrikit i nästan 2 timmar. Han var ju såklart övertrött och ingenting var bra. Ringde även till Danne och gjorde  mig ovänn med honom för att han inte var här och hjälpte mig. Men han sitter i en lastbil uppe i utansjö eller nåt så det är klart att han inte bara kan avbryta det. Men jag kände att jag behövde söka styrka oh peppning någonstans men det blev helt fel. Är väl skyldig honom en ursäkt då han kommer hem. Han tyckte att jag kunde ringa till hans mamma och be om lite avlastning, det tyckte inte jag...

Till sist då jag var allvarligt nära ett nervsammanbrott så knöt jag på den förbannade sjalen igen och nu sover han i den. Jag är helt slut! Känner mig skit dålig och är inte så sugen på lunch längre. Crap! =(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: