eko

love it or leave it!

Män är från Mars, kvinnor är från Venus.

Kategori: Min vardag

Följande konversation ägde rum mellan mig och Danne igår då vi satt... låg och kollade på tv:

E: Shit vad mörkt det är.
D tänder då lampan.
E: Mäh, förstod du att det var det jag menade?
D: Ja, faktiskt var det inte det då?
E: Jo men jag var ju kanske inte så tydlig med vad jag ville.
D: Näe, varför var du inte det?
E: För att jag är kvinna.
D: Ja säger han med en suck. Och vad som är ännu värre med er kvinnor är att då vi män är raka med vad vi tycker så vänder och vrider ni på det till något helt annat än vad vi sa.
E: Ja, det är för att vi är kvinnor.
D: Suck!

Lite kul är det ju att män och kvinnor är så olika. Ibland måste man påminna sig själv om det tror jag. Kanske man kan undvika både en och två konflikter.

Boken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: