eko

love it or leave it!

Min och Nemos dag

Kategori: Min vardag

Borde egentligen gå och lägga mig efter den fruktansvärda dagen jag haft men jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Jag tar det från början. Varning för många stavfel och långt och kanske tråkigt inlägg!

Nemo började skruva på sig vid 7 tiden imorse. Jag lyckades efter många tappra försök att få honom att somna om. Han sov då till 9 och vi klev upp. Danne låg kvar i sängen och sov för han hade jobbat till halv 2, då han kom hem hade jag förövrigt varit vaken med Nemo i en timme redan men det är en annan historia. Kan ju bara säga att natten kunde ha varit bättre. Hur som helst så gjorde jag både mig och Nemo klar i lugn och ro. Jag åt frukost och hade lite myspys med Nemo. Skulle ju in till jobbet idag och dit måste jag innan klockan 12 för sen skulle de ha personalmöte. Då klockan började närma sig halv 11 (då Daniel förövrigt raglade ur sängen) så började Nemo bli trött igen. Insåg ganska snabbt att det var dumt att försöka lägga honom i sängen då det inte var lång tid kvar tills vi skulle vara på mitt jobb. Beslöt mig för att ta honom i vagnen i hopp om att han skulle sova i den hela vägen till jobbet så han iallafall fick lite sömn på förmiddagen. Och ja han somnade då vi var ungeför 300 meter från jobbet. Suck, det var ju bara att gå en extra sväng då han ju som bekant vaknar då vagnen står stilla. Efter en promenad på ungefär 15 minuter så beslöt jag mig för att gå in till jobbet. Klockan började närma sig 12 och jag ville ju inte dundra in mitt i mötet för ett recept lixom. Parkerade vagnen utanför och det tog ungefär 3 minuter så var Nemo vaken.

På vägen hem så gick vi förbi Coop för jag skulle handla grejer till min kaka som jag skulle baka. Nemo var måttligt road och han fick såklart sitta i liggvagnen.

Lillraggaren

Vägen hem från Coop så skrek Nemo av trötthet och han var bara nöjd om jag bar honom. Vägen hem från Coop har aldrig varit så läng kan jag meddela. Väl hemm så gav jag Nemo mat och la honom för att sova. Det gick relativt smärtfritt och jag började nu med mitt bakande. Kakan jag skulle göra innehöll 300(!!) gram smör som jag såklart brände då jag gick för att göra nåt annat medans det skulle smältas.  Bra Emma, bra!

Då Nemo sovit i en timme vilket ju var alldels för lite så kom Danne hem från jobbet. Nemo vaknar. Danne går ut och tvättar bilen och jag står med ett skrikande barn som är i uppenbart behov av mer sömn och en kaka som det ska hyvlas nougat på medans den fortfarande är varm. Stressigt värre! Jag går ut och säger åt Danne att han får pallra sig in för att jag behöver hjälp med att få Nemo att somna om. Jag är INTE glad över att han har väckt honom. Nemo är omöjlig att få att somna om och jag behöver få en paus från huset och även min sambo som vid det här laget fått ta emot all min frustration. Han var nog lika glad som mig att jag och Nemo åkte iväg.

Nougatkaka


Vi åkte hem till min mormor och kampen med att få Nemo att sova fortsatte. Lyckades efter 2 timmar att få honom att sova... i 20 minuter! Klockan är nu 17.30 och ungen ligger back många timmars sömn.  Vi åkre hem igen med tanken att jag ska i lugn och ro försöka lägga honom hemma. Då jag har kämpat på i en timme så ringer jag hem Danne. Han finner mig gungandes fram och tillbaka spelandes på läppen inne på toaletten. Nemo ligger på skötbordet och skrattar, vilken var en totalvändning från hans tidiager skrik. Danne tar Nemo och går med honom till sängen inte heller han får Nemo att somna. Trode ju nästan att det skulle gå bättre för han då han var betydligt mer snasad och mugn än mig. Till sist måste Danne åka igen och jag är nu åter ensam med Nemo. Fortsätter att förska få honom att sova och lyckades äntligen klockan 20.50. Har redan fått gå ner till honom 2 gånger för han hade vaknat igen Ber till Gud att han sover ett tag nu för jag orkar inte mer nu. Känner mig som världens sämsta mamma som inte ens kan få mitt barn att sova.

En klok kvinna sa till mig idag att då barnen är nyfödda så tar det ungefär 2 minuter att få dom att sova i två timmar. Då de blir lite äldre är det precis tvärtom, det tar 2 timmar att få dem att sova i 2 minuter. Amen!

God natt!

Kommentarer

  • Den kloka kvinnan säger:

    Åh, fy vad jag lider med dig gulla! Vet att det inte är nån tröst, men det blir bättre. I promise!

    Tänk att inte ens Daniel kunde söva honom trots att hhan var snasad och mugn... ;-) Kramar i massor!

    2009-09-03 | 08:28:38
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Sis säger:

    hhan... Ja, jag säger då det. Ingen av oss kan visst stava! :-)

    2009-09-03 | 11:02:24
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Nikko säger:

    Vilken dag, jobbigt! Hoppas det varit bättre idag!? Hittade ni något på ikea?

    2009-09-03 | 22:42:43
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: