eko

love it or leave it!

Öppna förskolan

Kategori: Min vardag

Idag har jag och Nemo varit på öppna förskolan för första gången. Visste ju redan innan att det skulle bli lite knöligt då han hade varit vaken 2 ½ timme då det började. Nemo brukar klara 2-3 timmar vaken sedan vill han ha en liten power nap. Var ju lite små grinig där men jag fick han att somna i min famn. Något han inte gjort sedan han var lillliten och kunde somna vart som helst. Jag visste inte hur bra jag hade det då han bara rätt som det var somnade förut. Nu är det ett himla bök innan han kommer till ro. Hur som helst så gjorde vi avgjutningra av hans fot och hand. Det blev helt misslyckat! Det ser ut som att han har 4 fingar istället för 5. Kanske skulle ta och göra en ny i gips här hemma istället. 3 stycken tjejer ur min föräldragrupp var där så vi surrade på som vanligt. Var ganska många där som jag kände så det var kul. Blir nog en tur dit nästa vecka igen tror jag.

Eftermiddagen har gått åt till att få Nemo att sova. Han vaknade ju omvartannat hela tiden på förskolan så jag tänkte att han skulle få sova ordentligt här hemma. Ja just det ja! Han vaknar lika mycket här. Dagens motion blir då jag springer upp och ner för trappan för att stoppa in nappen och söva om den lilla killen. Är helt slut!

Var in en snabbis på jobbet idag för att få ett recept på nougatkakaor som en som jobbar där brukar göra. Skulle få det imorgon så jag och Nemo åker dit igen då. Jag saknar verkligen att jobba fastän det är himla skönt att vara hemma. Är jätte många som har börjat fråga mig nu hur länge jag tänker vara hemma och jag får lite småpanik. Har ju bara varit hemma i 4 månader och så länge jag ammar så går det ju inte så bra att jobba. Näe, jag blir nog hemma ett bra tag till tror jag.

Fick brev från reumatologen igår. Har tid där den 22 september. Ska lämna lite prover här i Härnösand först. Grejen är ju den att jag har ju knappt haft ont alls på rätt så länge nu. Känner mig ganska dum att jag ringde dit och krävde att få komma dit snabbare och så har det "gått över". Blir ju väldigt konstigt att fylla i papperna som de skickade också då det är frågor som: har du svårigheter att tvätta håret, klä på dig, öppna syltburkar etc. Allt det har jag ju problem med då jag har ont. Aja, får väl förklara läget. Dom kan ju inte gärna skicka hem mig igen och säga att "du har ju inga problem så du får allt ställa dig sist i patientkön".

Oj, det här inlägget har tagit nästan en timme att skriva. Ska plantera arslet nere istället nu så jag slipper springa så mycket då Nemo vaknar.

Kommentarer

  • M a ll a n m a mm a säger:

    Nej det enda som skulle bli webbtv var riverside som jag fattade... =)

    2009-09-01 | 18:30:57
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma
  • Ejkej säger:

    Nehej! Typiskt att jag glömde bort att det var bebisfika på tisdagarna, jag som till och med var inne i stan. :(

    2009-09-01 | 20:35:29
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: