eko

love it or leave it!

Ansvarstagande

Kategori: Min vardag

Idag har vi varit på kyrkis. Det var lika trevligt som vanligt. Nemo busade på som bara den. Just ni väntar jag på att han ska vakna. Vi ska iväg och handla. Sen blir det till att börja städa lite smått tror jag. Hade egentligen tänkt göra det imorn men då ska jag jobba. Känner att jag inte alls har tid att jobba egentligen men vad gör man. Kan ju inte tacka nej till jobba för att jag ska städa och baka. Så här ser ju livet ut. Man måste ta lite ansvar.

Jag har aldrig haft ett fast jobb men jag har ändå hankat mig fram genom att ta jobb lite här och där. Jag har sett till att försöja mig själv även om det har varit knackigt ibland. Nu har jag även Nemo att tänka på. Vill ju att han ska ha en bra och trygg uppväxt där pengar inte ska vara nåt stort problem. Att vara timvikarie är inget drömläge men jag gör så gott jag kan. Jag tackar inte nej till jobb för att jag inte orkar jobba eller för att det inte passar sig just då, jag försöker i största möjliga mån tacka ja till allt jag erbjuds. Jag har jobbat sedan jag var 14 år gammal. Först var det sommar jobb. Då jag blev 16 började jag jobba på helger och efter skolan. Flyttade hemifrån då jag var 17 och betalade hyran och räkningar med min lön, mina egna pengar. Har aldrig fått en betalningsanmärkning eller varit sen in med till exempel hyra. Livet handlar mycket om ansvar och det tyckar jag att jag tar. *klappar mig själv på axeln och påminner mig om att jag gör det förbannat bra* Tycker att det är viktigt att man säger till sig själv att man är duktig mellan varven. Men nu har jag berömt mig själv klart. Nu ska jag dricka en kopp kaffe innan vi åker och handlar.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Amen to that!

    2010-04-27 | 17:41:27
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Elin säger:

    Tack så mycket. :)

    2010-04-28 | 20:04:39
    Bloggadress: http://elinenelin.blogg.se/
  • Hanna säger:

    HELT RÄTT!!! HOPPAS DU FORTSÄTTER MED ATT BERÖMMA DIG SJÄLV!! Beröm kan man inte få för mycket av, bara för lite...! ;-) Jag tror att det är guld värt att göra det! DET DÄR GÖR DU JÄKLIGT BRA!!;-)

    2014-05-11 | 01:14:47

Kommentera inlägget här: