eko

love it or leave it!

Projekt vårstädning

Kategori: Min vardag

Har dragit igång massvis med projekt här hemma. Igår så började jag försöka mig på att vårstäda lite ute. Rätt komiskt faktiskt för jag såg i almanackan från förra året att jag drog igång vårstädningen precis samma dag då, fast det var nog mindre snö då. Måste kratta slänten innan dom kommer och sopar gatorna, är lite rädd att jag ska missa det. Då får jag stå och plocka upp allt grus själv och det vill jag inte. Fortsatte mitt vårpyssel idag. Började plantera om blommorna inomhus, hann med 15 stycken innan jorden tog slut. Nu har jag bara 15 kvar. Sen har jag även sått lite blommor som jag ska ha ute i rabatterna i sommar.

För ett år sedan idag så jobbade jag min sista dag innan förlossningen. Kommer ihåg då jag vaggade in på jobbet med magen i vädret. Var ju rätt så rörlig hela min graviditet så det var inget större problem för mig att jobba så sent i graviditeten. Visste inte då vem som låg i magen eller när han ville komma ut. Snart fyller han år, jag kan verkligen inte fatta att det redan gått ett år sedan mitt livs kärlek kom till oss. Även om jag verkligen njuter av tiden just nu så kan jag inte låta bli att sakna allt som varit. Förlossningen, tiden på BB, första tiden hemma, första leendet. Hur jobbigt allt än var då så kommer jag alltid minnas den tiden med stor glädje. Det är verkligen speciellt att få barn. Det bästa jag har varit med om! 


Nemo 4 dagar gammal. På väg hem från BB.

Nemo 4 dagar gammal. På väg hem från BB.

                               ~Jag älskar dig Nemo!~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: