eko

love it or leave it!

3 härliga dagar...

Kategori: Min vardag

...har jag varit ledig. Har varit underbart kan jag säga. Tror att jag behövde så många dagar för att släppa jobbet. Blir lätt att jag sitter hemma och tuggar jobb i huvudet annars, inte bra. Har varit jätte skönt att bara få vara.

Har varit och hälsat på två vänner som köpt hus här i stan för några månader sen. Kul att det äntligen blev av. Har sagt så länge nu att jag ska hälsa på men så har det kommit nåt annat emellan. Blev bjuden på jätte gott fika, fy vad jag är svag för sötsaker alltså. Har kunnat äta hur mycket som helst.

Idag har vi bara varit hemma. Har pysslat på med lite småfix som släpat efter. Helst skulle jag bara vilja börja renovera nåt rum men jag inser att tiden är knapp. Det krävs nog lite planering för sånt. Som till exempel vem ska passa Nemo under tiden. Han skulle säkert gärna hjälpa till att måla men det tycker inte hans mor. Får ta renoveringsprojekten längre fram. Är ju rätt mycket här i huset som ska göras. Till att börja med så ska takfönsterna bytas eftersom de läker in ibland då det regnar. Sen ska vi även byta uppvärmining här i huset. Att ha direktverkande el är inget jag rekomenderar. Ska nog borra för bergvärme och det är ju en nätt liten slant som drar iväg då... Sen har vi ju även våran trappa som har stått halvrenoverad i två år nu. Den är inte snygg!

Jaja, drömma kan man ju. Även om jag tycker att det är jätte kul att ha nåt att göra här hemma så vore det trevligt om vi kunde beta av några saker på To Do listan nu. Den är alldeles för lång med alldeles för dyra projekt att utföra. Ge mig en miljon tack!


Ja just ja! Om någon är ute efter en mekaniker så har jag en jätte duktig kille här hemma som gärna hjälper till!
Mekaniker Nemo
Ge mig skiftnyckeln, tack!

Han är även rörmockare.
Vill du ha hjälp med något?

Så hojta om ni behöver hjälp med något!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha! Skönaste bilderna på coolingen Nemo! Lilla pyjamastrollet har krupit in i sopskåpet, så himla gulligt! Vi kommer ju att behöva en rörkrökare här inom kort, så ni kan väl höra med Nemo om han är mycket uppbokad framöver..? ;-)

    2010-08-08 | 21:07:10
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Sanna frö säger:

    Men va söt han är!:-)

    2010-08-08 | 21:21:46
  • Zandra säger:

    Ja det är jättejobbigt när man inte vet vad man ska göra. Men till slut brukar det ju lösa sig :) Som tur är.



    Gör absolut ingenting att du inte kom fram igår på stan :)



    Stor din kille blivit, galet söt :) Hör av mig om ja behöver nån hjälp här hemma framöver :P

    2010-08-08 | 21:44:43
    Bloggadress: http://barnimagen.blogg.se/
  • Zandra säger:

    Och nej, har inte lagt ner amningen.. det går faktiskt ganska bra nu :) Däremot får han ersättning då jag inte kan/vill amma. Typ på stan. Och det funkar fint. Händer så sällan, så han föredrar mammas bröst än så länge :)

    2010-08-08 | 22:33:03
    Bloggadress: http://barnimagen.blogg.se/
  • Elin säger:

    Ja jag har dagisplats åt henne. Hon börjar den 23:e Augusti med inskolningen. Själv är jag inte så nervös för det. Jag tror det blir jättebra då hon tycker om att vara med andra barn. :)

    2010-08-09 | 09:53:31
    Bloggadress: http://elinenelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: