eko

love it or leave it!

Nöjd hemmafru

Kategori: Min vardag

Idag blir det nog en sväng ner på marknaden. Har ingen större förhoppning om att jag ska hitta nåt men en godisrem kan jag gott unna mig. Eller varför inte två.

Har varit hemma med Nemo hela veckan och jag börjar redan känna mig bekväm i rollen som hemmafru igen. Det är ju bara för mysigt att få rå om lilleman hela dagarna. Han är så himla go och vill bara kramas hela tiden. Vi har kört stenhårt med tiderna som han kommer att ha på dagis framöver. Så lunch, vila, mellis är helt styrt efter hans kommande dagis och det funkar klockrent! Dessutom har han sovit middag ute i vagnen hela veckan som det är tänkt att han ska göra på dagis med. Känner mig ganska redo. En vecka kvar nu.

Har blivit tillfrågad om en månads vikariat från 10/12 till 10/1. Saken är bara den att det kommer att innebära att jag måste jobba hela julhelgen. Börjar 12.00 på julafton och slutar 20.00 med beredskap. Sedan börjar jag 11.00 på juldagen och jobbar till 11.00 dagen efter, alltså annandagen. Känns riktigt surt kan jag lova men jag fick välja mellan att ta allt eller inget så jag valde att jobba. Har jag riktigt tur kan jag få börja lite senare på julafton så jag får umgås med Nemo en stund iallfall. Är mest för hans skull som jag inte vill jobba. Inte för att han kommer att komma ihåg det sen men det kommer ju jag. Julen är ju en familjehögtid. Aja, inte mycket att göra åt. Hoppas på att jag blir ledig nästa år istället. Och en månads jobb med fast schema säger jag inte gärna nej till.

Idag är första dagen på hela veckan som jag inte har ont i lederna. Jag har inte ens tagit någon värktablett utöver medicineringen. Kanske kortisonet äntligen börjar verka nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: