eko

love it or leave it!

Juldagen

Kategori: Min vardag

Sitter på jobbet som vanligt på juldagen. Har spenderat enormt många juldagar på jobbet. Innan jag började på mitt nuvarande jobb så jobbade jag inom restaurang och det var alltid galet mycket folk ute och åt på just juldagen. Konstigt egentligen, har dom inte julmat kvar så det räcker för resten av året? Hur som helst så har det varit en lugn och harmonisk dag på jobbet så det har varit mysigt att jobba även om jag såklart hellre hade spenderat dagen med min familj.

Gårdagen så jobbade jag också men fick sluta redan 15.30 så det var jag jätte glad över. Åkte hem till mina svärföräldrar och firade jul där. Det var mysigt men kändes väldigt annorlunda att inte fira jul hos min storasyster. Vi har alltid varit väldigt tighta jag och syrran och jag tror att vi blir mer och mer tighta för varje år som går. Skulle inte kunna föreställa mig ett liv utan henne.

Imorgon blir det middag ute hos min mormor och morfar som är en återkommande tradition. Det ser jag fram emot väldigt mycket faktiskt. Men först ska jag jobba mina återstående 15 timmar innan jag får åka härifrån.
24-timmars arbetspass är lite långt tycker jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: