eko

love it or leave it!

Bite me!

Kategori: Min vardag

Det blev ju ingen amning inatt på grund av medicinen jag tagit. Nemo sov faktiskt hela natten inne i sitt rum. Han vaknade till två gånger men det gick ganska bra att söva om honom. Klockan 6 vaknade han och fick komma in till oss och dricka en flarra välling. Han tycker i vanliga fall inte om välling men om man mixar ner ett päron eller en banan så går det ner. Inge omständigt alls eller så, men det får de vara värt. Kände idag på förmiddagen att jag vill ta igen den uteblivna amningen, hade en smula dåligt samvete. Nemo tackade mig genom att bita mig. Jag skrek rakt ut vilket resulterade i att Nemo blev jätte rädd och grät! Fy vad jag kände mig hemsk! Det hann inte ens komma någon mjölk innan jag snabbt halade in bröstet igen. Mycket kan jag ta men där går fan gränsen! Så Nemo har inte ammat nåt sedan igår natt, han verkar inte lida för det. Vaknar han inatt så ska jag göra ett försök att amma honom men om han biter mig igen då får det nog vara färdig ammat... Känns rätt okej ändå. Att sluta amma på grund av det känns mera legalt på nåt vis. Hans andra tand är på g också så det kanske är dax att ge upp. Är nog ett omen. Danne blev ammad i 11 månader men han utvecklade allergi ändå, redan vid 5 månaders ålder. Jag har nog gjort vad jag kan.

I skrivande stund så har jag inte ont i en enda led! Jag njuter, ni ska bara veta vad jag njuter! Jag har ont så ofta att jag har lärt mig att uppskatta då jag är smärtfri. Det känns verkligen helt fantastiskt!

Om inte läget med mina leder förändras under natten så ska jag och Nemo åka till kyrkis imorn. Ska bli roligt, jag har faktiskt längtat lite. Han tycktes ju uppskatta det. Synd bara att han är så otroligt gnällig nu på grund av den förbaskade tanden. Är ju bara några dagar sedan den första tittade fram ordentligt. Men han kanske glömmer bort det om han får träffa lite andra barn.

På torsdag så ska vi på studiebesök till en förskola som vi funderar att ha Nemo på till hösten. Det ligger tyvärr inte så nära där vi bor men vi har vägt för och nackdelar mot varandra och det känns rätt. Får se hur det känns då vi varit där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: