eko

love it or leave it!

Födelsedagen

Kategori: Min vardag

Glömde ju helt bort att berätta om hur min födelsedag var! Den var jätte trevlig med. Fick fina och bra presenter. Jag är jätte nöjd! Tack! Har rätt så mycket fika kvar. Ska nog bege mig ut till min mormor idag eller imorgon och ta med lite fika. Nemos kusin bor där den här veckan och han vill jag ju absolut inte missa!

Idag så skulle min gammelmormor ha fyllt 98 år om han hade levt. Men hon gick tyvärr bort förra året. Det skilde 70 år och två dagar mellan oss. Grattis momma!

Har inte riktigt vant mig vid att Nemo kan krypa än. Satte ner honom på köksgolvet som vanligt imorse och gick för att ta på mig strumpor. Var borta i kanske 15 sekunder. På den tiden hade han hunnit krypa fram och välta en tavla som stod lutad mot väggen i väntan på uppsättnig. Usch, det har ju kunnat gå riktigt illa om glaset hade gått sönder! Nu höll tavlan som tur var och jag har lärt migt en läxa. Måste verkligen tänka till hädanefter!

Nemo ligger i vagnen på bron och sover och jag har precis kokat mig en kopp kaffe. Nu ska jag bara sitta och njuta av vad bra jag har det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: