eko

love it or leave it!

Fuck you Ikea!

Kategori: Min vardag

Efter att ha skrivit några positiva och utvecklande inlägg idag så kommer här det negativa. Jag skulle skruva ihop en bokhylla som jag köpt på Ikea till Nemos rum. Nemo och katterna rev och slet i allt så jag kände mig lite disträ. Hade enormt problem med att sätta fast baksidan på bokhyllan, ni vet den där som är av tjock papp. Danne kom hem och hjälpte mig. Vi drog dit massvis med spikar så att den skulle sitta fast ordentligt. (Nu blir det lite invecklat så häng med nu.) Nu när jag skulle börja lasta in böcker så ser jag till min fasa att en av skivorna är felvänd!! Det är alltså en kant som är spånskiva istället för vit som den skulle vara. Jaha, bara att skruva upp hela bokhyllan igen då, dra ut alla spikarna och börja om från början. Eller inte! Spikarna är nämligen spikade på den andra sidan, den som ska vara utåt. Det hjälper alltså inte att jag vänder på den felvända skivan för nu är det fullt i spikhål i det som ska vara utåt. Jag blir så trött på mig själv ibland. Ska jag inte ens kunna skruva ihop en enkel jävla Ikeamöbel utan att det blir fel!? Verkar som att även mitt självförtroende behöver sig en boost för just nu är det i botten! Är jätte besviken på mig själv! Som jag tidigare skrev, jag lever tyvärr inte alltid som jag lär. Nu ska jag gå och spika upp mig själv på väggen tror jag.

Snyggt va? Man kan ju undra hur fan jag kunde missa detta innan det var försent...
Den misslyckade skapelsen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: