eko

love it or leave it!

Gnäll gnäll gnäll

Kategori: Min vardag

Idag så åkte vi på öppna förskolan ute i Säbrå. Mycket trevligt var det. Kommer jag garanterat att göra fler gånger. Var inte så mycket folk där heller. Jag kan lätt bli lite blyg om det är massvis med folk jag inte känner. Nemo verkade tycka om det lika mycket som mig. Han kröp runt bland allihopa och var inte det minsta blyg, det ni!

Nu måste jag få gnälla lite så ni som inte vill läsa det kan sluta... nu! Danne har ju varit hemma en hel del tidigare men den sista tiden så har han jobbat som en dåre. Han är nu inne på sin 7 arbetsdag i streck. Imorgon så är han ledig, då jobbar jag... Han jobbar inte på torsdag heller så då har han så lämpligt bokat in service på taxin och blir borta halva dan. Perfect! Han skulle egentligen vara ledig idag men av nån anledning så är han inte det. Han kom hem mitt på dagen, skulle vara ledig i tre timmar. Då ringer dom och vill att han ska köra lastbil i ca 2,5 timme. Han frågade mig hur jag tyckte att han skulle göra och jag sa gör som du vill. Hatar då han vill lägga det där "valet" på mig så att jag ska bli the bad guy. Han satte sig och åt lunch (som jag så lämpligt hade färdig tills han skulle komma hem), bytte om och for iväg. Jag VET att många kvinnor har det så här och problemet är väl egentligen inte att han jobbar så mycket utan att jag aldrig får någon avlastning. För jag behöver verkligen hjälp. Jag har ont, riktigt jävla ont. Har bara blivit sämre och sämre i reumatismen. Har problem att ta hand om Nemo då jag har så här ont. Smärtan sitter även i längre nu. Var bra ett tag på morgonen men det kom tillbaka med full kraft nu på eftermiddagen. Har haft ont varje dag i ca 2 veckor nu och det blir värre för varje dag. Värktabletterna hjälper inte ett skit. Hoppas det har släppt lite tills imogon för annars vet jag inte hur det kommer gå att jobba. Känner mig arg och uppgiven.



Call it what you wanna call it, you´re i fucking workoholic.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Såg just att du hade kommenterat i min blogg, har ju inte varit inne å sett förrän nu... men det gick ju bra i söndags och kul att ni va med på kyrkis idag med! =)

    2010-02-16 | 19:40:04
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/
  • Madde säger:

    Stor kram till dig!

    2010-02-16 | 23:44:16
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se
  • Sofia säger:

    Ni kanske måste överväga att sjukskriva dig, så han får vara föräldraledig ett tag, och sen kanske det är dags att fundera på cellgifterna ändå? Det låter inte bra det där Emma! Stor kram

    2010-02-17 | 07:30:02
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com
  • annelie säger:

    nja, det är inte den giraffen jag menar :S men tack ändå! :)

    2010-02-17 | 10:29:06
    Bloggadress: http://anelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: