eko

love it or leave it!

Tandbesvär

Kategori: Min vardag

Nemos tand kommer fram mer och mer och det märks att han har besvär av den. Hur länge är det så? Är det tills den spruckit fram helt eller?  Nån med barn som har tänder som vet?

Appropå tänder, jag var till tandläkaren förra veckan och pratade med dom om min tandblekning som jag har tänkt göra. Dom tog fram en färgskala och det visade sig att mina tänder är mittemellan dom två ljusaste nyanserna som man kan få så dom tyckte att det var totalt bortkastat. Det var ju både kul och lite tråkigt. Jag hade verkligen sett fram emot det där men nu skippar jag det.

Grämer mig fortfarande oerhört över Ikeamöbeln. Den står mitt i vardagsrummet så jag ser den hela tiden och blir påmind. Klantskalle! Danne erbjöd sig att ta isär hela möbeln och spackla igen spikhålen på nåt sätt men det tycker jag lät jobbigt. Dessutom så ska vi ju ha dörrar på den så det kommer ju inte att synas då inte dörrarna är öppen.

Är utan bil idag igen så det är lite svårt att ta sig ut och hälsa på mormor. Då skulle jag måsta gå till Industriområdet uppe vid Saltvik typ och hämta bilen. Känns inte så jätte lockande måste jag erkänna. Sen slutar Danne vid 16.00 så då måste jag se till att hämta honom. Får se hur jag gör. Det snöar ute igen och det är inge kul att gå med barnvagnen då det är oplogat.

Nu ska jag koka kaffe. Min höggravida kompis kommer hit. Ska bli så mysigt att se hennes mage. Tycker att gravida kvinnor är så otroligt vackra!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Zeke hade bara besvärligt tills hela tanden sprängt sig genom tandköttet. Det tog ca en vecka tror jag. Värst var framtänderna i överkäken, de var besvärliga aslänge!

    2010-02-11 | 18:11:44
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: