eko

love it or leave it!

Nemo 9 månader idag.

Kategori: Min vardag

Men han kryper icke. Han står i krypställning och allt men flyttar inte händerna. Tror att han är lite rädd för att ramla framåt då han har gjort det ett antal gånger. För ca 2 veckor sedan så lärde han sig att sätta sig upp själv. Vi uppmuntrade honom och klappade händerna åt honom då han klarade det. Det har resulterat i att varje gång han sätter sig så tittar han på oss och klappar händerna. Han är så söt!

Idag har jag dammsugat. Nemo blir HELT galen av lycka då jag drar fram dammsugaren. Han verkligen älskar den, det är min unge det! Hehe! Om det är nåt som kan motivera honom till att krypa så är det den eller katterna. Brukar ställa fram dammsugaren en bit från honom så att han försöker krypa dit men det slutar bara med att han ålar istället.

Tog mig faktiskt ut på en promenad ändå igår kväll. Ville ha lite egen tid. Det var faktiskt jätte skönt ute trots snön som vräkte ner. Det var ju inte så kallt som det är idag. Stannar inne idag istället.

Igår gjorde jag linsbiffar med ugnsrostade rotsaker och limeyouhurt till middag. Det var jätte gott! Hade i majs och morötter i biffarna också så att dom skulle bli extra matiga. Till och med Nemo tyckte om det jätte mycket. Det ska jag garanterat göra igen!

Nu ska jag ge mitt barn mellis. Smörgås med messmör, det bästa han vet tror jag.

Kommentarer

  • M a ll a n m a mm a säger:

    haha vår unge är tvärtom, asrädd för dammsugaren.. :/

    2010-01-29 | 14:36:37
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma
  • Sandra säger:

    Hallo! Hur gjorde du biffarna? vanliga biffar med linser, morot och majs eller? Är asdålig på att laga mat men det lät gott iaf =)

    2010-02-01 | 09:48:24
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: