eko

love it or leave it!

Tidsbrist

Kategori: Min vardag

Ni kanske tycker att jag är dålig på att blogga nuförtiden och det är väl sant. Men förklaringen är enkel, jag har inte tid att sitta här. Har min dator på övervåningen och kan ju inte gärna lämna Nemo ensam nere medans jag sitter här och bloggar. Han är heller inte så förtjust i att sitta här uppe med mig, speciellt inte nu då det varit så kallt för det blir extra kallt här uppe. Och han sover så korta stunder att jag faktiskt prioriterar andra saker än att blogga, som att läsa era bloggar till exempel.

Idag har jag iallafall jobbat. Det var kul, känner mig alltid så duktig då jag gjort det, som att jag gjort nån nytta. Visst gör jag väl nytta här hemma med men det känns mera som att jag förtjänar att ta det lugnt och slappa i soffan på kvällen då jag jobbat. Sa åt dom på jobbet att jag kan börja jobba heldagar nu. Ammar ju så pass lite nu att jag kan jobba långa pass utan att åka hem och amma. Är ju det som varit lite krångligt hittills. Men nu är jag redo för längre pass. Dock inte nätter då Nemo ammas på nätterna. Hoppas det kommer att funka så att Danne är ledig då jag jobbar. Har fått känna på det problemet några gånger nu, att det ska passa för både han och mig. Hur bär sig folk åt? Hur får arbetande föräldrar det att stämma med arbetstider. lämna på dagis etc etc. Jag fattar inte. Jag stressade hem till 16 idag för att byta av Danne som började jobba då, det tyckte jag var stressigt.  

Hur som helst så ser jag fram emot en mysig kväll tillsammans med Nemo. Shit vad jag saknar honom då jag är på jobbet. Ikväll är det bara han och jag och vi ska gosa sönder!

Ha en trevlig söndagkväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: