eko

love it or leave it!

dåliguppdatering.nu

Kategori: Min vardag

Jag har valt bort min blogg ett tag. Jag har inte haft någon lust. En kort resume av vad som har hänt:

Fastan hjälpte inte ett skit mot ledvärken. Fick ont bara någon dag efter avslutade kur. Tack för det!

Kan även berätta att Nemo har sovit bort både förra helgen och den här helgen. Förra fredagen var första gången sedan han kom som han fick sova borta. Det hade gått jätte bra förutom lite krångel då han skulle läggas. Precis som det brukar vara här då alltså. Natten som var nu så sov han borta igen eftersom jag och Danne ville gå på stadsfesten och åka lite jänkebil igår. Det hade gått jätte bra allting. Kände imorse då jag vaknade att jag saknade han enormt så jag tog i princip bara på mig kläderna och åkte och hämtade honom. Min lilla prins. Sen har jag hunnit med att gå på två dop och firat en födelsedag. Och så har jag jobbat en hel del också förstås. Har nog bara 4 veckor kvar nu som jag går på schema. Sedan blir det vid behov inringning. Surt! Har verkligen uppskattat att veta hur jag jobbar, är så mycket lättare att planera då.

Hösten närmar sig med stormsteg. Paniken över vad jag ska göra då är ett faktum. Lär väl fortsätta som timvikarie och även om jag tror att det blir ganska mycket jobb (eftersom jag är vikarie nummer 1 som dom ringer) så känns det som att jag bara står och stampar på samma ställe. Ge mig ett fast jobb nu tack! Ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen nu? Där vill dom ju bara att man ska söka jobba i södra Sverige. Aldrig att jag flyttar härifrån! Att bo borta på veckorna är heller inget altenativ. Jag kanske är tjurig men dom kan ju inte tvinga mig att sälja huset och flytta då jag har småbarn...eller?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hoppas att det löser sig på jobbfronten = )Så han har sovit borta.. Där ser man, Tror våra barn sovit borta typ 5 gånger eller nått på fyra år.. jag saknar dem så hemskt!!

    2010-07-25 | 19:14:59
    Bloggadress: http://famkassberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: