eko

love it or leave it!

Fasta dag 4

Kategori: Min vardag

Idag har det vänt. Det har gått bra att fasta idag. Har känt mig rätt glad också hela dagen. Har nog fått ur mig lite gifter nu. Har inte känt så mycke hunger heller. Men förvirrad är jag nå så hemskt. Gick hemifrån utan nycklar oh då jag kom hem hade Danne åkt till jobbet igen och mina nycklar var inlåst. Hade tagit dom då jag skulle gå men lagt ifrån mig dom en stund och sedan gått ut. Där står jag med en trött och hungrig Nemo i vagnen och kommer inte in! Som tur (?) är så hade jag varit förvirrad tidigare under dagen med så jag hade inte låst balkongdörren då jag var ut en sväng så jag och Nemo kunde komma in genom den. Resten av dagen har jag varit glömsk och förvirrad och yrade runt så mycket på Coop att Danne skrattade åt mig. Kan det vara det att hjärnan behöver fett för att funka bra? Rätt frustrerande att vara så virrig faktiskt. Måste nog förvarna dom på jobbet imorn att jag inte är att lita på för tillfället. Imorgon är det sista dagen och jag känner nästan att jag kommer sakna det lite. Har haft ett schema att "äta" efter i flera dagar och det har varit ganska lättsamt, man behöver inte tänka så mycket. Sedan följer två brytdagar då jag har strikt diet och ska återinföra mat försiktigt och sen är det klart. Då gäller det bara att försöka fortsätta leva hälsosamt.

Four down, one to go!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hjärnan behöver socker för att funka och du får inte i dig tillnärmelsevis nog med sånt när du fastar. Man kan väl säga att det är en varningssignal från högre ort när hjärnan börjar lägga ner verksamhet ;-). Nä, men skämt åsido så är ju inte fasta ett normalt tillstånd för kroppen och även om det har fördelar med sig för din värk så har det ju en massa nackdelar med sig för andra processer i kroppen. Du har kämpat bra tycker jag, jag skulle aldrig stå ut. Kram kram.

    2010-07-13 | 09:07:34
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: