eko

love it or leave it!

Fasta dag 5

Kategori: Min vardag

Sista dagen idag då. Har gått hur bra som helst. Det går på rutin nu det här med att fasta. Känns jätte konstigt att det är över. Efter tredje dagen så har det gått jätte fort tycker jag. Har ikväll stå och lagat grönsakssoppan som jag ska äta till middag imorgon. Kommer inte hinna göra den annars. Till frukost blir det 4 katrinplommon mixat i vatten, lite juice och en halv banan. Lunchen kommer att bestå av 1 dl blåbär, ½ avocado och en banan. Till kvällsfika blir det en grov smörgås med tartex (vegatriskt pålägg som köps på hälsokostaffär) och en kopp örtte. Allt enligt schemat ur mitt fasteprogram. Ska faktiskt bli rätt trevligt att få börja äta igen. Hoppas verkligen att jag har fått den effekten jag hoppas på och att det håller i sig länge. Det här vill jag helst inte göra igen på ett tag nu. Fast egentligen, vad är 5 dagar mot att inte ha ont. Skulle ha kunna gjort det här dubbel så länge om jag visste att jag skulle må bra länge. Har ju inte haft problem med reumatismen på mer än en vecka nu. Fast jag vet ju inte om det beror på fastan. Jag har ju bra perioder också så jag kan ju vara i en sån. Men i den här värmen är det knappast troligt. Jag väljer att tro att det är fastan som gjort det. Tummen upp för fasta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: