eko

love it or leave it!

Ledig dag med middagsgäster

Kategori: Min vardag

Hade en middagsbjudning här idag. Daniel fyllde år igår men eftersom jag jobbade då så firade vi honom idag istället. Jag bjöd på färskpotatissallad med feta, oliver ruccola mm, grillad ytterfilé, buffalo wings samt 4 olika dippsåser. Till efterrätt så hade jag gjort rabarbersemifreddo som serverades med jordgubbar. Allt var jätte gott och det vart en lyckad dag. Känner mig helnöjd.

Nu laddar jag inför jobb i helgen. Har en rätt så intensiv vecka på jobbet. Men det går bra. Trivs ju så otroligt bra på jobbet! Är det absolut bästa jobbet jag haft!

Jobbar natt imorgon, går av på lördag 11. Senare på dagen så kommer bästa Zeke hit och ska vara här under tiden hans päron åker Ådalen 3. Kommer vara skit mysigt att få rå om honom en hel lördagkväll. Han ska sova här och även hans föräldrar ska spendera natten här. På söndagmorgon så drar jag och Danne och jobbar så familjen Wallmark stannar kvar här och tar hand om våran grabb ett tag tills hans farmor och farfar kommer och ska ha honom. Blir mycket pusslande ibland.

Blir nog inte så mycket mer av den här dagen. Känner att jag är rätt så sliten. Längtar till nästa vecka då jag är lite ledig och kan få vila upp mig...förhoppningsvis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: