eko

love it or leave it!

These boots are made for walking

Kategori: Min vardag

Nemo går och går och går. Han är jätte duktig på att gå nu. Fast han föredrar fortfarande att krypa då det går mycket snabbare. Han tycker iallafall att det är jätte kul att gå. Han klappar händerna och skrattar åt sig själv. Sötunge!

Nu ska jag beklaga mig lite så ni som inte vill läsa om det kan sluta läsa NU!

Fick fruktansvärd ledvärk i knäet igår på jobbet. Inom loppet av en timme så var jag halt och kunde inte böja på höger knä. Tog en Celebra och det värsta avtog efter ca 1 ½ timme. Annars vet jag inte hur jag skulle ha klarat av att köra hem, lite svårt då jag inte kunde böja benet, hade inte ens kunnat ta mig in i bilen. Lagom tills jag skulle sluta så kände jag att det var på gång att smärta i höger handled med. Hade vissa svårigheter igårkväll att greppa saker och så men det gick relativt bra ändå. Så kom natten, jag hade sovit ganska precis en timme då jag vaknade av en fruktansvärd smärta i handleden. Jag kunde inte böja handen åt nåt håll och vid minsta snevridning så skrek jag av smärta. Jag grät floder. Nemo vaknade och även han grät. Fick väcka Danne så att han tog hand om Nemo, fanns inte en chans att jag skulle få upp honom ur sängen. Åt väl varenda värktablett som jag kunde hitta. Inte alls bra men jag hade panik. Har varit vaken nästintill hela natten pga detta. Smärtan försvann aldrig och jag har haft rätt så ont hela dagen idag med. Nu börjar det bli värre igen. Kan nog vänta mig en likadan natt igen... Jippi! Less på det här. Ge mig nån behandling som funkar please!!! Är sugen på att börja med cellgifterna igen bara för att det ska gå över, men jag ska såklart låta bli. Törs inte gå emot farbror doktors rekomendationer.

Tack och lov att jag fick nåt bra ur allt det här med min sjukdom. Det är ju förmodligen graviditeten/förlossningen som släppt loss reumatism-monstret i min kropp, men att få Nemo är värt all smärta i världen. Fast det hade ju varit underbart att slippa må så här. Kära läsare, ni skulle bara veta vad jag får gå igenom under mina smärtsamma perioder. Ingen skulle behöva ha det så här!! Jag förtjänar bättre!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej!

    Hoppas att du mår bättre, inte visste jag att du var så dålig-- =(

    Vi har tre filmer som ni kan få låna om ni vill.iofs så var de inte de bästa jag sett.. Men har man inte något annat för sejj så =)

    Vi måste boka in någon middag nu tycker jag.. Kanske veckan efter nästa vecka? Vi åker till Junsele nu imorgon och kommer inte hem förns på torsdag.. Så veckan efter det? =)

    2010-07-08 | 21:37:03
  • Hanna säger:

    Tänkte läsa lite bakåt igen i din blogg innan jag slår ihop mina gröna...tog på en höft...och hamnade här...
    Mina ögon är alldeles blanka...:-( FY FAAN!!! SÅ JÄVLA JÄVLIGT!!! :-( En annan kan nog aldrig föreställa sig hur det är att ha en sån värk...!!! Du måste vara en OTROLIGT STARK varelse!!! Blev även såå rörd av det du skrev om Nemo...SÅ VACKERT & MÄKTIGT!!! JAA, DU FÖRTJÄNAR VERKLIGEN BÄTTRE än ett sånt helvete som du har haft...!!! <3
    Du och Anja måste vara av ett speciellt virke...!!! ;-)
    Är så glad för båda ers skull att ni har varandra!! <3<3

    2014-05-31 | 23:12:15

Kommentera inlägget här: