eko

love it or leave it!

Han äter!

Kategori: Min vardag

Äntligen tycks matvägringsperioden vara slut. Både idag och igår så har Nemo ätit riktig mat. Har varit en enormt påfrestande tid. Lustigt det där när man befinner sig i en tid med problem så känns det så otroligt långt, som att det ALDRIG ska gå över. Så helst plötsligt så upptäcker man att det problemet är borta och att man nu kämpar på med ett annat. För så är det, problemen avlöser varandra. Lät lite negativ där men att ha barn är ju allt annat än problemfritt. Ett annat problem som vi haft är ju att Nemo sovit dåligt dåligt på nätterna. Även det är klart bättre! Han vaknar aldrig efter en halvtimme längre vilket var ett jätte stort problem förut. Han vaknar mellan 05.30-06.30 varje dag. Han sover powernaps samma tider varje dag och lägger sig samma tid varje kväll. Han vaknar en gång per natt och får då komma in till oss. Ibland vaknar han inte alls. Vi har så bra rutiner kring hans mat och sömn att jag blir alldels stolt att vi har strukturerat upp det så bra! Jag kan verkligen inte klaga på hans sömn nu, jag har ju fått sovit hela nätter flera gånger nu! Tro om jag får äta upp det här...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: