eko

love it or leave it!

Vårkänslor

Kategori: Min vardag

Idag har jag börjat lite smått att putsa fönster. Blir så sjukt inspirerad till att börja vårfixa då solen lyser. Är väl lite i tidigaste laget att tvätta fönster nu innan dom har sopat gatorna=dammigt!! Men det passar inte så bra att ha öppna fönster sen då det blir pollensäsong för Danne är ju jätte allergisk mot pollen och det är så onödigt att få in mer pollen än oundvikligt. Dessutom så ville jag verkligen göra nåt vårpyssel. Och eftersom det inte finns nån gräsmatta som har tinat fram och vill krattas så får det bli fönsterputs. Ska nog ge mig på att plantera om blommor som nästa projekt. Man kan ju börja undra om jag har gått hemma för länge nu, verkar lite lätt rastlös.

Har även hunnit med att jobba en sväng idag. Blev tillfrågad om jag kunde jobba påskafton vilket jag tackade ja till, fin ob under storhelger. Hoppas att Danne och Nemo blir inbjuden på nån påskmiddag nånstans så dom slipper sitta hemma ensamma.

Har försökt att smälta att jag inte längre ammar. Det är sorgligt och en stor besvikelse för mig att jag inte kunde amma i ett år som jag så gärna ville. Har gett upp mycket för att kunna amma så här länge. Men Nemo bestämmer ju såklart, det är ju faktiskt för hans skull som jag ammat så länge som jag gjort. Håller på att använda upp den sista infrysta bröstmjölken, så än får han i sig mjölk. Men det är inte mycket kvar nu. Snart är både jag och frysen tömda på mjölk. En ny epok närmar sig.

Kommentarer

  • Emma Viklund säger:

    sv. Hallå! :) Ja, jag älskar strumpbyxorna, dom är så tuffa och fina! :) Hittade ett par oanvända på Tradera, men märket är iaf Walking :)

    2010-03-16 | 19:23:07
    Bloggadress: http://mammatillviggo.blogg.se/
  • Emma Viklund säger:

    sv. vad roligt att du fortfarande vill följa vår vardag <3 Tack för din mejl, jag skicka lösen dit. Kram

    2010-03-19 | 15:36:26
    Bloggadress: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: