eko

love it or leave it!

Behandling påbörjad

Kategori: Min vardag

Igårkväll tog jag mina första 4 gula tabletter. Var berdd på att må super illa idag. Fick folsyra utskrivet som jag ska äta de två efterföljande dagarna efter cellgifterna. Det ska tydligen kunna lindra illamående. Hur som helst, sov rätt länge idag. Möjligt att jag kände mig lite tröttare än vanligt men annars inget annorlunda alls! Kände inte av det ett dugg! Nu vet ju inte jag om biverkningarna kan komma senare men eftersom jag skulle ta folsyra i två dagar efter så antar jag ju att dessa två dagar är dom värsta. Hoppas att jag är en av dom lyckliga som faktiskt klarar mig utan biverkningar.

Håller även på att sätta mig in i hur man Detoxar. Effekten av cellgifterna kommer ju som sagt efter 6-8 veckor så fram tills dess så måste jag härda ut smärtan och då jag helst inte vill leva på värktabletter så tänkte jag prova Detox några dagar. Fick tipset av sköterskan på speciallistmottagningen att fasta lindrar värken. Har ju provat att äta vegetariskt, dricka ingefärste, jasminte, omega 3, inget har hjälpt särskilt bra. Fasta gör att kroppen blir stressad och då utsöndrar man kroppens eget kortison.. eller nåt sånt, Sis du får rätta mig om du vill. ;)
Tycker väl att Detox måste funka på ungefär samma sätt, om inte annat så är det humanare än fasta då man faktiskt får äta. Skulle det inte funka så blir jag ju iallafall av med lite gifter ur kroppen. Men det är ett projekt längre fram, vill verkligen vara insatt och veta vad jag håller på med innan jag börjar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: