eko

love it or leave it!

Blandade känslor

Kategori: Min vardag

Läkarbesöket gick bra idag. Träffade en jätte bra läkare som tog mig på allvar och verkligen lyssnade på vad jag hade att säga. Jag orkar inte gå in på några detaljer just nu, men det kändes bra. Läkaren skrev ut Metotrexat, cellgifter. Det är blandade känslor. Det var ju det här jag ville. Fast samtidigt så känns det inte så kul att stå som en slav under läkemedel i 3 år. Men som läkaren sa, bättre att gå igenom det här nu och kunna leva ett drägligt liv sen, än att vänta och kanske bli ännu sämre och gå igenom det här då. Jag startar behandlingen ikväll. Effekten kommer om tidigast 6-8 veckor. Känns väldigt pirrigt. Är mycket biverkningar som kan dyka upp. Men jag känner mig ganska laddad ändå. Har ju fått smälta det här i 1 år nu så jag känner mig ganska redo, ja så redo man kan bli.

Jag blev även omdiagnostiserad. Min förra läkare sa att det tydde på att det var ledgångsreumtism jag hade. Men den nya läkaren sa att det tydde mer på Palindrom reumatism. Chansen till att jag kommer att bli helt återställd tycks vara goda. Det var verkligen goda nyheter.

Orkar inte skriva så mycket mer nu för det är så mycket tankar som snurrar runt. Har varit helsnurrig idag sedan jag var på sjukhuset. Har bland annat åkt hemifrån två gånger utan att låsa dörren. Får se om jag uppdaterar imorgon, beror på hur jag mår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: