eko

love it or leave it!

Fånga Dagen

Kategori: Min vardag

Idag känns allting så annorlunda. Förra veckan så var jag hemma mycket och donade och fixade inför kalaset. Jag jobbade inte alls särskilt mycket  Kunde vara med Nemo hur mycket jag ville. Nu är det inte alls så. Från den här veckan så jobbar jag heltid. Började 6 imorse, var hem på lunch en timme och åkte sedan tillbaka och jobbade till 15.00. Imorgon likadant. Känns jätte illa att jag inte när helst jag känner för det kan plocka upp Nemo och pussa och krama på honom. Har saknat honom som en tok idag. Känner verkligen att jag får ta vara på tiden som jag har hemma med honom. Han lär sig nya saker varja dag och det känns jätte hemskt att inte jag är med och delar hans utveckling och upplevelser. Kommer förmodligen att jobba heltid i 4 månader framåt nu. Stopp! Vänta, jag vill inte! Jag vill vara mammaledig igen! Missar ju jätte mycket tid med Nemo. Varför kan jag aldrig lära mig att uppskatta livet som det ser ut just nu.

Nemo har fortfarande feber, något högre än igår. Inget annat sjukdomssymptom. Måste bara vara tänder... tror jag.

Ska gå och lägga mig snart. Klev upp 4.30 imorse. Ville ha gott om tid på mig om Nemo skulle vakna så att jag skulle vara den som gav honom välling innan jag åkte till jobbet. Men han vaknade inte. Har sovit piss dåligt inatt. Var så nervös inför min nya arbetsuppgift. Helt i onödan såklart, allt har gått jätte bra idag. Är bra att jag får lite nya utmaningar inom jobbet. Känner att jag utvecklas och stärks i min behandlarroll. Får ta enormt mycket ansvar nu och det känns ju lite pirrigt fast jag innerst inne vet att jag grejar det här. Mitt självförtroende har fått sig en ordentlig skjuts idag då jag insåg vad mycket kunskap jag satt på. Bra gjort Emma!

Nu blire borsta gaddar och ner i snarklådan. Upp 04.30 imorn igen. God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: