eko

love it or leave it!

Resume

Kategori: Min vardag

Helgen har varit helt underbar. Hade ju kalas för Nemo i lördags. Mycket trevliga människor, fika, presenter. Ja det var jätte lyckat. Nemo var på sitt bästa humör och var delaktig hela tiden. Han satt alldeles tyst då vi sjöng, tror han blev lite chockad. Saker han fick var bland annat, en barnsaccosäck, en Bobby Car + vagn till den, kläder, badleksak, leksaksbilar och leksakslastbil, cd-spelare, cd-singel med Babblarna, Nalle Puh sagoskiva, pengar, klocka, marackas. Tyvärr så tog jag inte ett enda kort, vi filmade dock en hel del. Men om det är någon som har lust att dela med sig av lite kort så är det välkommet. ;)

Idag har jag jobbat hela dagen. Det har gått rätt så bra, synd bara att det ska blåsa så förbenat i denna stad. Inge kul att vara ute ju. Och imorn ska jag oxå jobba, blir lite nya utmaningar imorn så det ska bli spännande.

Nemo utvecklas hela tiden. Han förstår så mycket nu. Har upptäckt för några veckor sedan att han gör saker då man säger ordet. Säger jag "klappa händer" eller "bra, vad duktig du är" så klappar han händer, säger jag "vinka" eller "hej då" så vinkar han, säger jag "dansa" så dansar han. Åsså kan han give me five, det lärde han sig på några minuters övande med pappa. Han har även en bok som handlar om Molly. På sista sidan i boken så åker hon iväg med en buss och och så fort den sidan kommer upp så vinkar han hej då, så sött! Han byter även sida då jag säger bläddra. Han är så duktig! Häromdagen så kröp han in i badrummet då jag var där och då sa jag "hej, vad gör du". Jag kan nästan svära på att han svarade samma sak. Han sa ju inte orden men betoningen var precis som det jag just sa. Han står själv också om han inte vet om det, dvs om han är koncentrerad på nåt annat så att han glömmer bort att hålla i sig. Han är ingen bebis längre. Mitt älskade lilla barn!

Det får räcka som uppdatering så länge.

Kommentarer

  • Mallanmamma säger:

    Tack själv. =)

    jag råkade glömma att publicera den i den rätta tiden så hon somnade typ två timmar innan publiceringen. Men hon hafr bytt tidsrytm lite grand och somnar sällan innan klockan 19 :P

    2010-05-03 | 14:43:57
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma

Kommentera inlägget här: