eko

love it or leave it!

måla.nu

Kategori: Min vardag

Idag har jag inlett projekt måla tvättstuga. Känns så himla bra att det är igång nu. Vi har målat klart taket idag så sen blir det väggarna. Vitt, vitt vitt ska det bli.

Nemo ramlade och slog sig då han skulle gå in på dagis idag. Han slog sin lilla panna i en tröskel så nu ser han ut som en enhörning. Han är blå och svullen i pannen och grät ordentligt. Gjorde nog riktigt ont. Stackarn!

Natten mot idag så sov Nemo väldigt dåligt. Fick ta in honom till våran säng till sist så där har han legat och snurrat natten lång. Vi var nog lika trött båda två imorse då han till sist bestämde sig för att inte ligga kvar i sängen. Men nu sover han sött i sin säng så jag hoppas för bådas skull att han sover natten lång.

Igår var jag på kvinnojouren för att gå deras studiecirkel som dom håller i. Det var första träffen igår och dom gick igenom vad kvinnojouren är och hur utbildningen kommer att se ut. Dom som fortfarande hade intresse nästa vecka var välkomna tillbaka. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Varje träff är ca 2 timmar lång och det är 10 träffar. Känns lite jobbigt att boka upp varje måndagkväll i 10 veckor framåt. Hade det bara varit en timme hade det känts okej men två timmar. Jisses! Dom sa även att ibland så lyckas dom inte hålla tiden så bra... Hm, får se hur jag gör. Hade dragit med mig en arbetskamrat med och jag har inte hunnit höra hur hon ska göra.

Imorgon blir det nattjobb. Börjar då Danne slutar så jag kommer att stå och hoppa här i hallen av stress. Idag fick jag klarhet i att jag verkligen har rätt till en timmes extra jour den natten då man ställde om tiden. Tyckte jag också att det verkade lite skumt att jag bara ska finnas tillgänglig som jour fast inte ha betalt. Inte för att jag går under om jag inte får en timme extra men jag har ju att göra med den nitiska a-kassan och redovisar man arbetade timmar fel så kan man bli återbetalningskyldig eller till och med utkastad från a-kassan. Rätt ska vara rätt!

Aja, det var nog det jag hade att skriva om för tillfället. Nu ska jag kolla på simpsons.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Åh, vad spännande! Bilder, bilder, bilder!!

    2010-11-09 | 20:19:13
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Madde säger:

    Hej:)

    Hör av dig du när ni är klar med renoveringen så hälsar jag på då:)

    kram Madde

    2010-11-16 | 15:36:01
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: