eko

love it or leave it!

Nemo 1 ½ år!

Kategori: Min vardag

Har firat Nemo lite idag eftersom han blir hela 1 ½ år idag! Han har fått två paket med böcker. Han är inne i nån period då han fullkomligt älskar böcker. Plöjer igenom flera om dagen. Hehe!

Var precis med om något annorlunda och lite märkligt. Det plingade på dörren och där ute står tre killar utklädda till påskkärringar. Jag tyckte att dom såg något gamla ut för att vara ute och tigga godis och dom berättade att dom var 14 år... Jag frågade även om deras utklädnad som ju inte var särskilt tidsenlig. Efter viss skepticism så gav jag dom ändå lite godis. Jag hade uppsikt på dem ute i hallen och gav dom mest bara godis för sitt engagemang och desperata försök till lite godis. Danne var ute i garaget så jag kände mig rätt trygg med att släppa in dom. Hade jag varit själv hade jag aldrig gjort det. Vem vet vilka dårar som rör sig där ute.

Imorgon blir det jobb. Går av på söndag förmiddag. Visst är det i helgen man ställer om klockan va? Undrar om man får en timme extra betalt då eller hur det blir? Någon som vet? Jag har sovande jour just som tiden ställs om så jag jobbar ju faktiskt då.

Ska bjuda på lite bilder någon dag har jag tänkt men det blir framöver.

Nu ska jag glo på film. Trevlig helg!

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Ett stort grattis till Nemo i efterskott! Tack för din kommentar, jag har förstått att du jobbar som en tokig just nu. Livet som vikarie är jättespännande ibland... Not. Själv har jag fullt upp. Mega-tenta på fredag och sen börjar c-uppsatsen på måndag. Roligare kan man ha! Vore dock trevligt att ses nåt, var rätt längesen. Kanske grabbarna skulle trivas ihop? Hör av dig om du har tid med kaffe nån dag! KRAM

    2010-10-31 | 09:47:07
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: