eko

love it or leave it!

Kontrollförlust

Kategori: Min vardag

Idag grät Nemo då jag lämnade honom på dagis. Mitt mammahjärta gick i tusen bitar. Log och vinkade åt honom samtidigt som jag gick. Det var fruktansvärt! Ringde till dagiset efter ca 15 minuter för att höra så att allt var bra vilket det naturligtvis var. Han hade bara varit ledsen en liten stund och sen satt igång och gräva i sandlåden. Jag förstod ju att det skulle vara bra igen men jag ville endå höra personalen säga det.

Nu ska jag berätta en sanning om mig. Jag har extremt kontrollbehov! Det är alltid jag som har koll på allt rörande Nemo. Ibland blir jag sur på Danne för att han "har så dålig koll" men herregud jag låter ju inte han göra saker ändå. Det är alltid jag som packar Nemos dagisväska och skulle jag be Danne göra det så går jag ändå dit och kollar så att det är rätt saker nerpackade, dvs det som jag tycker är rätt. Helst så vill jag vara den som lämnar Nemo på dagis så att det går rätt till. Haha, precis som att jag är någon expert! Då Danne varit hemma med Nemo så vill jag helst veta vilka tider han sov, om han ätit mycket/lite, utevistelse etc etc (ja, jag vet att det är helt sjukt). Nu då jag inte har full insyn i Nemos liv så känner jag mig frustrerad. Jag kan ju inte gärna förhöra personalen om allting varje dag. Jag vet precis vad det beror på att jag är så här och jag vet även vad jag måste göra för att sluta med detta beteende: släpp kontrollen... Fy så jobbigt det är att titta på sina egna brister och ännu jobbigare att ta itu med dem. Men så är det ju om man vill utvecklas som människa. Nog om detta.

I tisdags så skrev jag in mig på arbetsförnedringen. Har ju inte riktigt fått så mycket jobb på Bogården som jag hade hoppats på. Blir väl kanske 50% i snitt. Nu har jag hittat ett jobb som jag tror skulle passa mig. Öppenvård för barn, ungdomar och familjer. Arbetet innebär att möta ungdomar, både individuellt och med deras familjer. Även gruppverksamhet ingår i jobbet. Arbetet ställer krav på förmåga till samarbete såväl som självständigt arbete. I arbetet ingår krav på dokumentation av det som utförs. Vi strävar efter att arbeta lösningsinriktat och systemiskt och ser det som nödvändigt att du delar den synen på socialt arbete. Låter precis som ett jobb för mig! Det är bara ett problem, jobbet är i Sollefteå. Aja, man kan ju söka iallafall. Får se vad som händer. Så det ska jag göra nu.

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Kontrollfreak.....hahaha

    Undrar om du fick det med modersmjölken, din stackare. Kan bara beklaga.

    Sollefteå är ju inte världens ände....bara nästan. Lite långt att pendla, men vi kanske kan träffas lite mer.

    Kram mamman

    2010-09-16 | 14:03:35
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Annalena säger:

    En liten Norgehistoria bara...



    Norges värsta flygolycka inträffade tidigt imorse när ett litet tvåsitsigt Cessnaplan störtade på en kyrkogård i Hardanger.

    Norska räddningsarbetare har hittills grävt fram 826 kroppar och siffran befaras stiga fram mot natten :)

    2010-09-16 | 14:12:50
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Sis säger:

    Ja, ja, ja!!! Kom till Solle! Du får bo hos oss! Vi har byggt ett badhus som du kan relaxa och bada i och vi har ju ett extra gästrum, just for you! Kram!

    2010-09-16 | 14:18:54
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ja jag vet hur det känns! så otroligt jobbigt när dom gråter när man ska lämna på dagis! Jag funderade några sekunder på att sjukskriva mej... men av någon anledning funkar det bättre om Markus lämnar, han är inte alls lika lessen då! Testa att låta Danne lämna och se om det är samma då!(Om ni inte redan testat det) Men se till att DU packar väskan först! ;)

    2010-09-16 | 20:01:59
  • Sandra säger:

    Jo det va jag som skrev senaste kommentaren...

    2010-09-16 | 20:03:00
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: